Tuesday, July 10, 2012

En hisshistoria och andra i-landsproblem

Alla har säkert varit med om en obehaglig situation nångång, am I right? En grej jag tycker är speciellt obehagligt är att stå i en liten hiss (läs min lilla kvadrats "stora" hiss om ens det) med en okänd person. Jag vet faktiskt inte varför jag tycker det är irriterande eller jobbigt att stå i en liten hiss med en person som troligen är din granne i någon del av trappan, kanske är det det att man känner att man måste klämma fram någonting att säga eller det att någondera eller båda har mycket saker och man just och just ryms in i det trånga förbannade utrymmet. Blev och tänka på detta då det här hände idag igen på vägen upp till min lilla mansion på översta våningen. Hade nöjet att åka upp med en gammal gumma som tyckte att jag liknade ett av hennes barnbarn. "Jaha-ja, jo, okej", följt av en awkward silence tills hon steg av vid fjärde våningen och jag andades först igen när dörren slöts efter henne och jag fortsatte min resa upp till åttan. Ibland känner jag mig smått töntig när jag endera springer till hissen så den andra personen inte ska hinna med (lite elakt kanske) eller sen slöar jag och väntar på att hissen ska bli tom. Det här kanske är ett ytterligare i-lands problem bland många andra som vi i vårt samhälle lyckas ha och som jag "lider" av då och då.

På tal om i-landsproblem har alla mina galgar tagit slut i garderoben och jag får inte upp mina kläder (läs: klänningar) på räcket mera så måste nog ta en tur till Ikea i något skede. Dessutom verkar min garderob vara lite trång så får inte in så mycket kläder längre så vet inte vilket av alternativen jag gillar mer: att sälja eller ge bort en del av kläderna och göra plats för nya eller sluta shoppa igen. Jag röstar nog på det sistnämnda alternativet med tanke på pengar som borde sparas.

0 comments:

Post a Comment