Saturday, November 3, 2012

15 hours of work and I'm collapsing soon

Jag är nyss hemkommen från mitt livs säkert längsta arbetstur (tror jag), alltså femton (!!) timmar har jag stått och sålt öl och dylikt på mässcentret i Åbo. Jag var lite orolig för hur jag skulle ta mig hem och tänkte att i värsta fall får jag väl gå, men det skulle inte ha gått så bra då jag absolut inte hade någon aning om åt vilket håll jag skulle gå. Dessutom misstänker jag att ni skulle ha fått läsa i nästa Ilta-Lehti om den 22 åriga tjejen som försvann efter jobbet och ingen har sett henne sedan klockan 01.14 och som det kommer fram har blivit brutalt mördad och dumpad i en skog i närheten. Men tuuuur slipper ni det och jag är levande och hel hemma tack vare en supersnäll busschaufför som tog mig i hans kyyti till centrum. Ibland glömmer jag hur mycket snälla och mänskliga människor det finns. Så tack busschauffören, du är guld värd!

En av de bra grejerna med denna jobbtur var att det var superbra musik runt området jag jobbade på, man fick äta helatiden kändes det som och vi gick tur och vis in till själva mässområdet och plockade med oss massor med mat och gratisprover på diverse saker. Det var alltså Kesko som hade "privat" mässa. Så nu har jag en superstor kasse med frukter, bröd, flytande margarin, choklad, köttbuljong och en limited edition Cola Zero flaska i 007 tema. Coolness och uppskattas av fattiga studeranden! En annan kul grej var att Linda, en tjej från skolan, också jobbade där plus att överlag var alla supertrevliga.

Nu ska jag tacka för mig och gå och lägga mig efter att ha druckit en kopp Finrexin, kan litterally inte prata just nu. Man var tvungen att överrösta musiken för att få något sagt och ibland t.o.m. skrika lite på kunder som var för fulla (jag skulle totally passa bakom en bardisk för jag njöt verkligen av att säga folk på skarpen, men skulle inte klara av jobbet i längden).


Första bilden är av en del av hallen jag jobbade i. Andra bilden tycker jag var lite ironisk då man inte fick sätta fast något på väggen men då är själva lappen fastsatt på väggen (you get it?). Tredje bilden var igen en lite rolig "miss" eller vad man ska kalla det som en kund lade märke till, han tyckte det var kul att männen ska gå på "WC" och kvinnor till "Vesipiste" alltså "vattenpunkten". Tredje bilden är av lite av de mummigheter jag fick med mig hem. Vet någon ens vad en persimon är? Där ser man ett prakt exempel på att människor plockar åt sig allt som är gratis må det så vara nyttigt eller inte. Skulle sååå ha viljat plocka med mig kött och fisk från deras disk, men det sku inte ha hållits bra ända tills jag kom hem vilekt är synd då man som studerande inte har råd med sånt så ofta. GONATT!!

0 comments:

Post a Comment