Monday, August 20, 2012

A perfect late summer day

Min dag började med en inspirationskick i form av att plocka ner en låda med massor (ca 600) fotografier och fixa ett fotoalbum med bilder från mina nästan 5 månader i Disneyland Paris våren och sommaren 2010. Tog mig typ 2-3 timmar att sortera dem och få dem i någonslags kronologisk ordning, men det var nog värt besväret. Kanske jag är lite "gammalmodig" av mig, men gillar nog traditionella fotoalbum mer än virtuella sådana. Det är något med känslan att hålla något konkret i sina händer och bläddra bland sidorna och minnas stunderna från bilderna och vissa känslor kommer fram medan man kollar på sina kära fotografier fyllda av minnen.


Nå dagen fortsatte med att jag träffade Fia första gånger på länge. Vi satt oss vid åstranden och catcha upp typ hela sommarens händelser. Vi blev hungriga och orkade inte gå så långt så vi gick till Pub Niska för att äta plåtbröd som det heter. Jättegott var det! Sen for vi skilda vägar, jag gick till posten för att hämta ut mitt paket med de sex stycken Jean M. Auel böckerna. Väntar så på att få läsa dem! Beställde dessutom Fifty Shades serien av E. L. James igår så jag har nog mer än tillräckligt att läsa i höst- och vintermörkret.


Har nyss varit till syrran och vi försökte kolla film, men fastnade plötsligt på youtube kollandes på diverse musik- och humorklipp istället. Kom då just hem och ska fortsätta rota i min garderob efter de perfekta plaggen för resan på torsdagen. Gud så skönt det ska bli!! Nu adiós!


// My day started with a kick of inspiration when I finally started putting photos in my photo album meant for the pictures taken during my almost 5 months stay in Disneyland Paris in spring and summer 2010. It took me 2-3 hours but it was so worth it! I like traditional photo albums so much more than virtual ones. It's something about the feeling of having something concrete in your hands and being able to touch the pictures and flip the pages and going back to the memories you have of all the things happening in the photos. I just love it!

Well after that I went out to meet up Fia and we sat down beside the river and catched up on everything that has happened during this summer. We got hungry and went to Pub Niska to eat and then I went to the post office after the six books by Jean M. Auel I ordered last week. Now I have lots of books to read in the darkest hours of fall and winter since I also ordered the Fifty Shades trilogy by E. L. James yesterday. Whoops! Well I just got home from my sisters and now I have to continue to find the perfect outfits for the weekend trip on Thursday. I'm so excited and it will be so much fun!! Wiiie! Okay, adiós now! //

0 comments:

Post a Comment