Tuesday, August 21, 2012

Conquérir l'Europe

Jag är en ganska spontan person enligt mig själv och enligt många andra också och på grund av detta gör jag ibland saker utan att riktigt tänka efter. Ibland resulterar detta i att jag har otrolig morkkis (oftast shoppingångest på grund av impulsköp eller mycket spenderade pengar, men ibland också annat jag gör i stundens hetta), men ibland resulterar det i att jag känner mig lycklig och känner att "I'm living on the edge and nothing's going to stop me!". Nu har jag gjort en spontan grej idag som gjorde min dag till en av de bästa och nu kan jag fortsätta gå omkring med ett leende på läpparna resten av dagen. Jag svävar verkligen på moln känns det som! Jag bokade nämligen flygbiljetter till mitt kära Paris till början av oktober. Det är över ett år sen jag åkte dit senast så det började vara dags igen tyckte jag. Jag får vandra runt på Montmartres gator och äntligen se några av mina vänner igen efter att ha sakna dem massor, särskilt under senaste tiden. Det är något med sommaren och minnena som gjorde det och att jag sorterade och fixade fotoalbumet jag berättade om igår. Norwegian råkade passligt ha höstrea på flyg så jag passade på och köpte ganska så billiga flyg åt mig.



Pictures from April and July 2010, Paris.

Ska ju på resa med syskona på torsdagen till en destination som jag ännu inte kan avslöja på bloggen, men kan berätta så mycket att väderprognosen visar 25-31 grader varmt så det tycker jag är superlovande. Ska bli både kul och skönt att slippa till värmen och till ett ställe ingen av oss besökt ännu. Och ännu skönare är det att veta att jag har ytterigare en weekendresa planerad för lite senare i höst och dessutom ska jag hinna till Sverige i september kanske. Pjuuuh så mycket resas, men det är nog vad jag lever för!

Nu ska jag sticka ner till stan för att se om jag hittar lite målfärg så jag kan fixa lite här hemma. Jag var till Ikea med Jacinta just och ja, shoppade väl lite där också. Det är nog så mysigt att få lite nya saker i hemmet och att få fler klädhängare då många av mina klänningar har blivit utan. Ha det så bra!

// I'm a spontaneous person as many people have noticed and today I decided to book a ticket to my beloved Paris. I was there last time over a year ago so it will be wonderful to see my friends whom I miss a lot and to stroll around on the streets of Montmartre again. I found fairly cheap tickets from Norwegian, because they started their fall sale today and it didn't take long before I decided I'm booking them. I'm going on a weekendtrip with my sisters on Thursday to a destination I still can't reveal on the blog, but I will say so much that the weather prognosis is showing about 25-31 degrees over there so it will be awesome. It's going to be so much fun to go to a place none of us has been to before and to discover a new place, culture and way of living. Well I can't wait!!

I just got home from Ikea where I went with my sister to buy some stuff for my little home and now I gotta go to the city to fix some stuff. See ya!  //


My Ikea shopping.

0 comments:

Post a Comment