Thursday, November 1, 2012

November already!!

Tänkte att jag kunde blogga lite här mellan varven. På tisdagen då var det styrelsebytarsitz på schemat vilket var superlyckat även om vi var "bara" ca 20 Hangögillare på plats. Jag blev vald till sekreterare i styrelsen, alltså precis vad jag ville så jeee, och har på känn att vi har en super styrelse nu med bl.a Mia och Robban där. Kommer bli ett awesome stysseår! Igår hade vi bastukväll på Kåren med gamla styssen och nya, även om vi bara var hela sex stycken på plats, men det var nog roligt med chill och bastas. Efteråt gick vi hem till Christoffer och spelade Alias och åt god tacoplate. Vi var ganska bra på Alias även om nästan alla av oss hade blondimoments t.ex. de förklarade att det här hade tyskarna under andra världskriget under vatten och jag skriker atombomb. To be fair så skrek jag ut allt som hände under andra världskriget tills jag kom fram till svaret ubåt. Och Joni tyckte att Turkiet var Greklands huvudstad, så nej, ibland kan man inte vara helt mukana pelissä så att säga.

Idag skippade jag statistik föreläsningen för jag sku verkligen inte ha orkat lyssna på läraren som man förstår ca 5 % av vad han säger. Men jag steg ändå upp samma tid som jag annars skulle ha och började fixa lite ansökningar och så gick jag till skolan ett varv och nu är jag hemma igen för att börja skriva några av de tusen inlämningsuppgifter i konsumentmarknadsföring, international business och informationssystem som ska in så småningom.

Även om jag lider av tidsbrist bokade jag in en biodejt med Rina idag till senare på kvällen vilket kan vara en helt hälsosam paus från studierna. Nåja nu måste jag lämna bloggen och ta itu med allt. Trevlig torsdag alla!


Borgen var inte så svårt att gissa! ;)


Mia funderar...


... och Mia förklarar!


Min kalender i september respektive nu. Yippi-kay-yey liksom! Och inte blir det något lugnare förrän jullovet om 6½ vecka.

0 comments:

Post a Comment