Monday, October 29, 2012

Helgen och annat skoj

Tänkte att jag inte borde blogga mer idag för nu har ni redan fått en overload av mina bilder, outfits och tankar för en dag. Men tänkte att jag i alla fall ska berätta om mitt tråkiga liv som kan jämföras med en grå sten i en mörk skog ingen besöker. Helgen gick ju ganska så fort med nästan ingen fiilis för fest alls (hade inte festat på två veckor och sku nästan gärna ha fortsatt med det egentligen), alltför lite sömn, måttligt med alkohol, sitzas, bekännelser och avslöjanden, mycket gråt, funderingar om vem jag och personerna runt mig egentligen är, funderingar om när och om man borde söka hjälp för depression, prat om killar och förhållanden, struntat i en taxi två tiden på natten, simmas och bastas klockan fyra på natten, flashas, smetat fejk-blod i ansiktet, kostymen och håret (som jag äntligen fick bortvättat idag), en kiva satsad Halloween fest i Hangö hos Jeffi med goda cupcakes och minihamburgare och crazy and scary looking people, ett besök hos mamma och hundarna och ytterligare ett avslöjande eller vad jag ska kalla det som gjorde mig minst sagt "chockad" och ännu mer ledsen. Det var min helg i ett nötskal fyllt med mycket blandade känslor. Dessutom håller jag nu på och bli sjuk, säkert p.g.a. att jag hängt med sjuka Ida i helgen, allt simmas och härjas och för att min kropp tydligen tycker det är kul att ta in värktabletter och finrexin i mängder. Så ingen MK-kryssning för mig imorgon, skulle nog kanske ha dött då, men jag ska fara nykterHangö Gillets styrelsebytarsitz istället då jag har sökt in till styrelsen och hoppas att jag inte har alltför hög feber eller feber whatsoever.

Annat då? Ja, en av mina kurser i mitt huvudämne började idag (äntligen), nämligen konsumentmarknadsföring (KMF). Verkar som en intressant kurs och som ett ämne jag är intresserad av, även om jag hade andra förväntningar om kursens uppbyggnad, men det blir nog bra på detta sätt också. Vi har workshoppar istället för föreläsningar så som i grundkursen i marknadsföring som jag gick på våren och det har lite av en "lekisfiilis" bakom det hela. Alltså i praktiken betyder det att vi sitter och diskuterar i grupper, ritar upp tankekartor, bollar med idéer osv., för att sedan presentera det för klassen. Egentligen helt okej och mera lättsamt än normala föreläsningar. Det är en del litteratur att läsa och en hel del grupparbeten såväl som individuella arbeten att lämna in. Det återstår att se om kursen fyller mina förväntningar och vad jag tänkt mig att kursen går ut på. Det roliga med kursen är att vi i slutet av den kommer gå på företagsbesök och sånt är alltid ganska roligt enligt mig och att vi ska observera konsumentbeteende i vår vardag och runt omkring oss. Det är ju nästan som att stalka människor du inte känner så det lär bli intressant så länge man inte behöver stå ute i kylan och/eller regnet alltför länge eller att någon tycker man är konstig som observerar dem och skriver ner anteckningar som värsta detektiven. För att avsluta detta inlägg som hoppade från en sak till en helt annan så vill jag önska er en fortsatt trevlig måndagkväll!


Ida och jag sailored up för sailorsitzen anno 2012. Första bilden just när sitzen börjat och andra nere på klubben ett x antal timmar senare.


Mumsiga snacks på Halloween festen.


Sissi tror fortfarande att hon är en valp eller väldigt liten i alla fall och tyckte att hon skulle lägga sig på mamma.


Mycket snö i Åbo på torsdagen (eller egentligen hela helgen). Hur kan det vara vinter i oktober redan?

0 comments:

Post a Comment