Wednesday, August 7, 2013

So where exactly am I going?

Förra hösten var jag urtrött på Finland och den finska annalkande vintern så att jag gjorde något spontant (igen). Jag ansökte om en utbytesplats i USA för att komma så långt bort som möjligt och för att jag aldrig besökt det förlovade landet till väst. Det hela gick ganska fort sen, vinter-våren bestod av mycket pappersarbete och en hel del väntas på svar, men när allt var fixat kom svaret: jag fick en plats och skulle börja studera på Utica College i Utica, New York, USA. Efter det blev det ännu mera förberedelser med visum, försäkringar, flyg osv. Nedan ser ni på kartan vart det är jag ska åka. Enligt AMTRAK:s sidor tar det ungefär 4½ timme från NYC till Utica med tåg, vilket jag inte tycker är en helt omöjligt lång väg i USA-mått mätt. Kunde ha varit värre så att säga. På colleget kommer jag bo på kampus i dorms, så det kommer vara the college experience all the way. Ensam åker jag ju inte heller, utan Anna-Marie åker med mig och vi kommer stanna i NYC några dagar innan resan fortsätter vidare till Utica.

0 comments:

Post a Comment