Wednesday, June 12, 2013

STOCKHOLM SHOPPING

Today's song: Labrinth ft. Emeli Sandé - Beneath your beautiful

På fredagen var vi ju i Stockholm under hamnpausen och såklart hann jag och Malin gå igenom butiker. Jag hittade äntligen, jag menar ÄNTLIGEN, ett par jeansshorts som jag kan tänka mig gå i flera år och som passar min kroppstyp. Isch, sånt jobb det har varit. Även om de var lite av de dyrare laget från Weekday (Cheap Monday), tror jag helt klart de kan bli mina går-med-allt-och-alltid shorts (bara mina hips inte bestämmer sig för att bli mindre förstås). Jag köpte också min första peplumtopp (jag vet seeeent ute). Tycker bara mina tidigarenämnda hips blir så jäääkla stora med denna modell, men now I gave in och köpte en randig sådan från Bik Bok. Och några bastoppar från H&M och en bralet från Monki. Härligheterna:


EN: On Friday we were in Stockholm during the paus from work and of course me and Malin had the time to raid some stores. I finally, I mean FINALLY, found a pair of jeans shorts that I could think to wear for years and that suits my body type. Even though they were a bit more expensive from Weekday (Cheap Monday), I think these could be my all-around-everyday shorts (counting on that my hips won't magically shrink). I also bought my first peplum top (I knooooow, I'm really late). I just don't think they fit my body type and makes my hips look humoungous, but now I gave in and bought a striped one from Bik Bok. And some basic tops from H&M and a bralet from Monki.

0 comments:

Post a Comment