Monday, May 6, 2013

Spontanmiddag

Dagen har verkligen varit sådär semi-effektiv och jag har egentligen fått alla de viktigaste skolgrejerna gjorda för denna vecka (några kvar dock och sen sommarlov). Här på kvällen ringde Anna och frågade om hon och Betty fick komma hem till mig och laga mat. Well, why the hell not? Jag behövde inte lyfta ett finger, mer än då jag korkade vinflaskan och fick äta en god middag i gott sällskap. Vi pratade lite allt möjligt och t.o.m. lite business hann vi diskutera, men mer om det senare. Så en helt lyckad dag har det varit idag även om jag varit lite trött och sov fyra timmars päikkärin, hups.

Imorgon ska jag försöka vara lika effektiv och läsa på tent, gå och fotografera för marknadskommunikations projektet med min partner in crime och sedan skriva engelska tent och efter det får jag se vad jag gör. På onsdagen ska vi på studiebesök till Helsingfors med marknadskommunikationen så det ska bli riktigt intressant. Vi ska besöka Fazer och sedan en kommunikations- och PR byrå vid namnet Miltton. Det ska bli ett intressant besök då jag ju kommer studera PR nästa år. På torsdagen åker jag iväg på jobb igen över helgen så många dagar hann jag inte vara hemma precis.

Tyvärr glömde jag ta bilder idag, men jag bjuder på lite gamla bilder på mig, Anna och Betty istället.

Haha, den sista bilden. Jag dör lite. Bilder från 2011-2012ish.

EN: Today I had a semi-effective day and I've actually gotten the most important stuff from this week done already. During the evening Anna called and asked if she and Betty could come to my place to make dinner. Well, why the hell not? I didn't lift a finger except for when I opened the wine bottle and ate a nice dinner with even nicer company. We chitchatted about everything and even had the time to talk a little business, but more about that later on. So a very good day even though I managed to take a 4 hour nap during the day, whoops.

Tomorrow I will try to be as effective and read for a test, go and take some photos for the marketing communications project with my partner in crime and write an English test. On Wednesday we're going to Helsinki for a visit to Fazer and a communications and PR agency called Miltton. Will be very interesting since I'm going to study PR next year.On Thursday I'm off to work again for the weekend so I really don't have that many days at home this time.

Unfortunately I forgot to take pictures today so here's some old pictures of me, Anna and Betty. I'm dying a bit inside when I see the last picture though, so funny. These are taken between 2011-2012ish.

0 comments:

Post a Comment