Monday, May 27, 2013

FOR SALE IN IHANA KIRPPIS

Idag pynjade och pysslade jag på mitt loppisbord på nya Ihana Kirppis med hjälp av Maria den största delen av tiden. Och tack för bärhjälpen, pjuuuh. Flera timmar tog det, men var nöjd till slut att jag äntligen fick detta gjort och det var ju lite som att leka butik som Åsa sa. 4 ikea-kassar med kläder (många klänningar), skor, väskor, smycken och sånt åkte dit. Storlekarna är allt från XS-L och skorna 37-38. Priser satte jag allt från 0,20 cent till 15 € så mycket fynd kan man hitta där! Skönt att ha en lite luftigare garderob nu också!

Jag gillade loppiset förresten, precis vad Åbo centrum var i behov av tycker jag. Finns nämligen inte ett självbetjäningsloppis i centrum vad jag vet om och lokalen var fräsch och mysig och allt var så fint uppsatt. Pricken på I var att de också har ett café i samband med loppiset så efter att man fyndat kan man sätta sig ner på den soliga terrassen och ta sig en kopp te. 

Bordet har jag där t.o.m. söndagen den 2.6 (till kl.15ish) och bordsnumret är 27 om någon vill kolla in loppiset på Kaskisgatan 3 (mitt uppe på backen).

FI: Elikkä suomeksikin voisin ilmoittaa että tänään sain vihdoinkin kirpparipöydän laitettua ja tällä kertaa uusi Ihana Kirppis Kaskenkadulla sai huomioni. Paikka oli todella siisti, mukava ja siellä on kaikki niin hienosti aseteltu paikoilleen. Vein sinne 4 ikea-kassillista vaatteita (tosi paljon mekkoja), kenkiä, korkkareita, laukkuja, koruja ja yms. Koot ovat XS-L välillä, kengät/korkkarit 37-38 ja hinnat ovat 0,20 sentin ja 15 euron väliltä. Eli sinne tekemään löytöjä!! Piste I:in päällä oli vielä että kirpparin yhteydessä heillä on kahvila, eli siellä voi löytöshoppailun jälkeen istua alas aurinkoiselle terrassille juomaan vaikka teetä.

Minulla on pöytä numero 27 ihan kassan vierestä ja siellä tavarani pysyy ihan sunnuntaihin 2.6 (klo. 15ish) asti.


Kaskisgatan 3/Kaskenkatu 3


Jag använde verkligen ALLT mitt utrymme. Tur så var Maria med för annars skulle mina idéer tagit slut.


Så gå nu och fynda!
Eli nyt löytöjä tekemään!

0 comments:

Post a Comment