Sunday, March 17, 2013

Happy St. Paddy's Day!

Igår hade jag en grön klänning på mig St. Patrick's Day till ära (som då är idag) och spicade upp outfiten med silvriga detaljer. Jag har alltid lika stort problem med vad jag vill lägga på ovanpå för tycker inte jag har något som går med allt så det fick bli denna gamla randiga kofta från Zara. Kände mig lite som en pirat :D De högklackade bootsen från Espirit använde jag för första gången och gud så sköna de är! De är inte alls hala p.g.a. deras gummiaktiga botten så det gick finfint att gå omkring med dem igår på Åbos isiga gator. Igår var jag först till Åsas med Malin, sen for vi till Dynamo var en hel hop nagufolk och Nette också befann sig. Tyvärr spelade de helt skit musik där i alla fall före ett så fiilisen for ganska hastigt så gick till Blanko med Lotta, Jessica, Matilda och Robin. Vi gick ännu till Monkey efter att Blanko stängde och hann vara där just en timme typ. Helt kul kväll var det i alla fall!

EN: Yesterday I wore a green dress to St. Patrick's Day's honor (which is today) and spiced the outfit up with some silver details. I always have a great problem in finding something to wear on top of the dress, since I don't think I have anything suitable for every occasion, so I decided to wear this old striped shirt from Zara. I felt a bit like a pirate :D I wore the high-heeled boots from Espirit for the first time and gosh how comfortable they are! Also they're not slippery at all because of their rubberlike soles, so I managed to walk around on Turku's icy streets just fine. Yesterday I was first at Åsas with Malin and then we went on to Dynamo where a lot of other friends were too. Unfortunately they played shit music at least before one o'clock so I went on to go to Blanko with some other friends. After Blanko closed we went on to The Monkey to kill the last hour of the night. Fun fun!

0 comments:

Post a Comment