Wednesday, February 13, 2013

Vart for typ halva månaden?

Måste säga att all inspis till att blogga är lite försvunnen och tiden räcker inte heller riktigt till. Har nog en massa inlägg som jag borde och kunde publicera, men det har bara inte blivit av. Mitt liv just nu består ganska långt av skola och jobb. Jobbade ju förra helgen på Grace igen och nu i helgen ska jag ombord på Amorella i mitt vanliga territorium; nämligen carten. Jee! Ska nog bli kul. Jag hade nog lite väntat på en ledig helg, men jag säger helst inte nej till jobb då pengarna behövs och allt extra läggs på spar. Dessutom har jag ingenting annat planerat heller så lika bra att ta ut allt jag kan från helgen bara. (Måste erkänna att jag nog ser eurotecken i ögonen varje gång de ringer från båtskin, vilket har varit nu nästan varje vecka sen årsskiftet).

Annat då? Igår var det Fastlaskiainen (finlandssvenskarnas Pikkulaskiainen) och dagen började med ett gymbesök och sen åkte halaren på och jag mötte upp Nette och Helena och många andra och gick till Vårdberget. Där hölls de traditionella pulkaåkningstävlingarna ämnes- och studentföreningarna imellan och MK kom andra med sin limousin-pulka. Grattis! Efteråt gick vi till Nettes och jåma skit och lite senare gick jag vidare till Jellus då hon hade läksiäiset innan hon (också) åker på praktik ut i den stora världen. Hon bjöd på supergoda snacks och himmelska glass-chokladdrinkar. Muuuuums! Senare började vi röra oss utåt, men vi splittrades åt då vissa gick till krogen och jag, Sarina, Maria och Mathilda ville gå till MK eller B. Först slapp vi inte in på någondera, men jag och Sarina slapp sen in till MK och där hittade vi Santtu och vi har bara dansat och härjat. Jag var dessutom nykter för blev aldrig ens lite tipsy (åt väl för mycket och hade inte riktigt fiilis heller), men hade nog skitkul i alla fall.

Idag var jag till skolan ett varv på kundrelations föreläsning och sen försökte jag mig på lite mattauppgifter, men min hjärna fungerade inte alls så jag försöker senare istället. Var också på ett möte med Hangö Gillet och nu har vi preliminärt planerat nästa sitz och det blir nog awesome om vi får det fixat! (ALLA Hangö studerande med bara ;) ). Sen var jag till MK på ett informationsmöte MK Yacht Club hade om nästa seglingsexkursion som blir på hösten till den grekiska skärgården. Niceness! Vet dock inte om jag kan/får delta så var nu mest dit och visa mitt fejs bara. Nu ska jag försöka mig på matteuppgifter igen och äta någonting. Som avslut lite bilder från igår. Hejdå!


En otroligt ren halare.


Min apvän Anette och jag.

0 comments:

Post a Comment