Monday, February 25, 2013

Latest Beauty Buys

Förra måndagen fick jag hem en mycket efterlängtad beställning från beautybay.com. Mitt bareMinerals Mineral Veil puder tog slut evigheter sen och original foundation sjöng på sin sista vers. Fick ju dem i början på december hem i bareMinerals Get Started Kitet, och sen dess har de hållit så helt okej tid för 2g. smink. Nu beställde jag de större burkarna på 8g. och hoppas de håller superlänge då detta smink ju är lite dyrare överlag. En primer var jag också i behov av så fick bli Prime Time foundation primer av samma märke. Allt detta betalade jag lite under 60 € för vilket är superduperbilligt, om man jämför med vad produkterna kostar i butik här. Kollade då någon vecka sen vad foundation kostade i Sokos Wiklund och burken gick loss på 58 €. Shait! En studerande vill ju kanske inte satsa så mycket pengar på en burk smink då man får mycke mat för de pengarna, t.o.m. en halv flygbiljett till en europeisk stad nästan. Yep, har börjat räkna i flygbiljetter istället för klänningar nu, biljetterna motiverar mig helt enkelt mera till att spara ;) På båten hittade jag lite Essies nagellack igen och tänkte att jag nog kan unna mig två härliga vårfärger, nämligen Mint Candy Apple och Peach Daquiri, dessa betalade jag just under 7€/st för med min personalrabatt så ett riktigt kap!

EN: Last Monday I got a very longed-for order from beautybay.com. I run out of my bareMinerals Mineral Veil powder ages ago and the original foundation had barely anything left when I got these home. I got them both in the Get Started Kit in the beginning of December, so they lasted pretty long for 2g. of make-up. Now I ordered the bigger 8g. ones and I hope they will last very long as this make-up is a bit more expensive in general. I was in need of a primer too so I got the Prime Time foundation primer. I payed just under 60 € for all of this which is superduper cheap, if you compare to the prices in stores. I was in Sokos Wiklund department store a couple of weeks ago and just the foundation cost 58 €! Shit I say! As a student you don't necessarily want to spend that much money on make-up since you can buy lots of food with it and even almost half a plane ticket to an European city. Yep, I'm counting in plane tickets now instead of dresses, since the tickets motivate me more to saving money ;) Onboard Amorella I found yet again lovely nailpolish form Essie, so I bought the two below in lovely spring colors, Mint Candy Apple and Peach Daquiri. These I payed just under 7€ each with my crew discount which is a great deal I think!


P.S. Kollade igenom några äldre inlägg och hittade detta från mitten på januari då jag köpt ett Depends nagellack i mintgrönt. Hittade också själva nagellacket idag och det är nästan exakt samma färg som den från Essie. And I know for a fact att jag har ett till mintgrönt, men en nyans mörkare än detta typ. Och låt oss inte tala om de femtielva nagellacken i rosa eller röda nyanser som sist och slutligen alla är ganska lika. Addicted? Kanske!

0 comments:

Post a Comment