Tuesday, January 29, 2013

Rolig arbetsvecka

Hej på er! Den här veckan har verkligen gått superfort! Så är det när man har kul antar jag, hehe. Jag har alltså jobbat på spa-avdelningen hela den här tiden som servitör i en liten bar. Så superenkelt jobb. Har nog också hjälpt till med att ta emot kunder och annat som hör spa receptions jobbet till så det har varit variation och roligt med tjejerna här helt enkelt. Dessutom gillar jag arbetstiderna och rutinerna här är annorlunda än på morgonbåten så jag funderar faktiskt på att kanske söka hit på sommarjobb istället, men vad vet jag helt inte ännu i så fall. Får väl se. Dessutom kommer jag bra överrens med tjejerna (en av dem min systers gamla klasskompis så visste henne från förut) och så var Santtu också på jobb i helgen och så har andra kaverin och sånt varit på båten så ensam har jag inte behövat vara. 

En större del av min lilla lediga tid jag haft här har gått åt till att göra skolarbete, men nu är det inskickat så behöver inte fundera på den mera, men borde fundera på några andra nu istället. Igår kom Mimmi, Tomppi och en deras kaveri och hälsade på i spat och senare var vi dessutom och badade lite jacuzzi och bastade på pausen en stund så tiden gick superfort. Eftersom båten inte kunde ta iland i Långnäs på natten fick jag Mimmi hit som hyttkaveri. Kivaa! Har inte kunnat blogga alls för nätet här är sämre än sämst och det fungerar nu bara för att vi ännu står i hamn i Åbo och så skulle jag ha haft dåligt samvete om jag hade bloggat istället för att ha suttit och läst om strategiska marknadsrelationer. Nå, nu ska jag just gå tillbaka på jobb och så har jag bara morgondagen kvar! Jag hinner vara hemma kanske just 12 timmar och sen blir det Polen med finaste Aoife. Gud så skönt det ska bli efter denna vecka! Can't wait! Bye bye mes amis!


Meine hytt. Även om det är passagerarhytt egentligen.


Spa avdelningen jag arbetade på. Superfräsch och mysig!


De har fått in Ted Baker produkter till taxfreen, me like!! En väska kanske kom hem också....


Fina vyer och mycket is.


Har levt på smoothies i veckan


Santtu hade fått aningen för stora arbetsbyxor :D


Och skolarbeten gjorde jag på nästan alla pauser och nätter efter jobbet.

0 comments:

Post a Comment