Monday, December 3, 2012

Silver Shirt and Black Cap

Jag köpte min första mössa i veckan på typ 4-5 år. Jag har aldrig varit något av en mössperson då jag inte tycker jag passar i dem, men jag har nästan blivit van med den redan och förstår inte hur jag klarat tidigare vintrar utan en (har använt min huva på jackan eller sen en såndär headband grej). Ska nog köpa några mössor i andra färger också nu när jag kommit igång haha. I samma veva när jag yra i butikerna på jakt på den perfekta mössan hittade jag ju lite annat också så köpte ett par svarta jeans då mina förra är helt slutkörda och minns faktiskt inte när jag senast har haft jeans på mig och hade helt glömt bort hur fina de är. Hittade också denna silverglittriga tröja och kunde inte låta bli att köpa den... På naglarna har jag Essies After Sex som jag fick av Jeffsan till födelsedags present (tack igen!) och mattade ner den med H&M matte topcoat. Ska snart gå till skolan och sen ägna resten av kvällen till att diska och börja skriva på ytterligare arbeten och eventuellt också läsa på tent. Tråååkiiigt! Ha en så bra (kall) måndag!

EN: I bought my first woollen cap last week in about 4-5 years. I've never been much of a cap or hat person, because I don't think they suit me, but I've almost already got accustomed to this "new look". I don't understand how I've survived without a cap before here in the cold winter (I've used the hood on my jacket or this headband thingy instead). I probably will buy a couple of more caps in different colours while I'm at it haha. While I was in the stores I of course found some other stuff too and I bought a pair of black jeans since my old ones are so much used that the colour has faded away and really I don't remember when I used jeans last time and had already forgot how nice they look. I found this silver glitter shirt and just couldn't leave it on the rack... On my nails I have Essies After Sex nailpolish that I got as a gift from my friend and I matted it down with H&M:s matte topcoat. I'm soon off to school and after that I will do some dishes and start writing on another assignments and maybe read for a test. Boooriiing! Have a nice (cold) Monday all!

0 comments:

Post a Comment