Sunday, December 16, 2012

Jullov snart please?

Min röv börjar bli sjuk av att ha suttit hemma så gott som hela dagen fastsvetsad på soffan tidvis läsande på tent, tidvis sovit, tidvid kollat Facebook, tidvis kollat på Happy Ending och önskat att det redan var jullov. Tur så kan jag ta jullov officiellt på onsdagen, det är jag värd! Helgen gick ju superfort, men hade en askul helg också så kanske därför, bortsett från den tidvisa studerandet då. På fredagen dog min hjärna nångång mellan åtta och nio och inget fastnade mera, så gav upp och gick till Mias för filmkväll och sleep-over. Det var så skönt att inte festa, behövde verkligen bara en kompiskväll utan fest. Dock lyckades vi välja tre helt skit filmer var av den första, You may not kiss the bride, nog sen sist och slutligen var bäst även om den var helt vrickad. Den här scenen i Bad Teacher kommer jag aldrig förstå mig på, gör du?

På lördagen sen gick vi med Mia raka vägen till hankens datasal dit Sarina kom för att vi skulle göra en itku-potku-raivari statistik uppgift som vi konstigt nog fick gjord, men vi har ingen aning om den är rätt eller hur vi skulle göra så hoppas vi nu sku få pity-points och bli godkända. Efter det for jag hem och städade lite och skulle skriva lite arbete, men hann inte sen för Mia och Sarina kom hem till mig och vi satt och snackade i timmar och drack lite och sen senare fick vi lite fiilis så vi for till Blanko i snöstormen. Vi hade nog helt superkul enda tills vi for ut, även om det inte heller var dåligt, men ni vet hur det är att förfesten tenderar att vara roligare än krogen. Vid valo yra vi nu på ett tag med Mia, men sen for vi hem och sova en välbehövd sömn. Tur vaknade jag utan krabbis eller morkkis idag och har t.o.m. kunnat läsa på tent. Har två tenter imorgon som jag inte fattar så hemskt mycket av, men har försökt lära mig utantill istället. Måndagkväll och tisdagen kommer vara dedikerade till disciplinfullt arbetande med de sista skoluppgifterna och sen kan jag som sagt ta jullov. Härligt! Nu ska jag ännu läsa infosys pappren en gång till och gå och lägga mig. Ha så bra alla!

EN: My ass is starting to get sore after sitting almost the whole day at home reading for exams, checking Facebook, watching Happy Ending, reading some more and hoping my Christmas holiday would start now. Well on Wednesday I'm officially taking my very needed and deserved holiday! The weekend went by fast, probably because I also had lots of fun, beside the studying. I had a movie-/sleep-over night at Mias on Friday which was very needed and fun, on Saturday we were at my place just hanging out accompanied by Sarina and we decided to go out, so we walked to Blanko later on in the snow storm we'd been blessed with (hear the sarcasm). Very fun night! Today I've, as I said before, been studying and done other stuff too so I wouldn't get too bored. Now I will read the information systems papers once again and go to bed. Have a nice week all!


My calender this week. Mommy turns 44 tomorrow and some assignments are to be done after the two exams I have tomorrow. Tuesday is dedicated for studying and on Wednesday I'm off to Helsinki to see friends and then a sleep-over at my dads in Espoo. On Thursday we're going to the Swedish House Mafia (though I've written it with two F's in the calender??) concert and then to The Circus for the official afterparty. Whoop whoop! On Friday I'm off to Hanko for a Christmas party and then sometime in the weekend to my moms in Karjaa to celebrate Christmas.


The holidays next week!!! An empty calender, aaah<3


Enda bilden jag lyckades ta på lördagen, mina och Sarinas converse i snöstormen. Smart val tjejer!


Four days!! Don't you worry, don't you worry chiiiiiiiild! Cuz it's gonna be awesoooome!

0 comments:

Post a Comment