Saturday, December 29, 2012

Jullov part II

Så var blev jag med mitt tråkuppdateras? Juldagen åkte jag tillbaka ner till Hangö för att fira Jeffis födelsedag hos henne och fick på köpet också se Nette som äntligen kommit hem från Aussieland. Vi hade helt kul där och plötsligt hade jag druckit en och en halv flaska vin. Hups. Vi for i all hast till Grönan och lyssnade på ett band som spela perus cover låtar och dansa gjorde vi en del också. Och ja, glömde ju säga att Betty också joinade till Grönan! Hur kul hade vi inte haha. Sen blev det Origo, efter det efterfest, hem kom jag in på morgontimmarna och sov halva dagen. Vet inte när jag senast varit sådär full och haft så mycket ångest, men det börjar nästan gå över nu när det nalkas nästa fest. Man är ung en gång brukar man säga. Jag åkte tillbaka till Åbo på torsdagen med Nette och Ville och gud så skönt att komma hem. Nu vill jag inte åka härifrån! Igår gick jag och Nette omkring på stan och fick hem en hel del, men mest träningskläder hör och häpna. Var också efter ett paket från posten fyllt av klänningar så nu borde jag ha för kommande fester så det räcker. Tur så är det nyår snart och ett av mina nyårslöften kan tas i bruk (har alltså med shopping eller mest kläder att göra). Sen gick vi på en lägenhetsvisning och så träffade jag Rina ett varv. Idag har jag skrivit på ett arbete som jag så småningom börjar ha klart, även om jag kollade en film här mellan varven. Dessutom lovade jag mig på jobb en vecka så mellan den 2-9.01 kommer jag befinna mig på båten och tjäna stålar. Jess! Även om jag missar Rinas födisfest som jag gärna hade gått på, buu! :(

Mina nyårs"planer" har ändrats säkert hundra gånger den senaste veckan och idag bestämde jag mig att hemma under täcket ska jag ligga med en skumppaflaska i handen. Orkar inte åka någonstans från Åbo, sku inte vila fara på krog, sku inte vila vara hemskt full och sku inte heller vila att min klänning jag köpte säkert en månad sedan skulle bli oanvänd. Nå tur hörde Malin av sig och bjöd mig med på en eller två (kröhöm) drinkar och en kväll på Blanko och det lutar sig faktiskt mot det då jag var tvungen att se över mina tusen krav och stryka bort några. Men får se, kan ju vara att min mind set on something else ännu de närmaste ca 40 timmarna. Helt ensam behöver jag inte vara i alla fall så det är ju tur! Nu ska jag nog sluta jåma då det börjar bli lite tråkigt. Haha.


Best book ever!


Gick inte så jävla bra för mig då jag åka ut typ 1½-2 timmar innan alla andra. Damn it!


Det söta paret


Födelsedagsbarnet och hennes lilla hund.


Den mörkaste (och bästa) bilden av mig och Betty från Grönan på juldagen.


Mycket suddig kväll!

0 comments:

Post a Comment