Saturday, December 29, 2012

Jullov part I

Hejsan! Jag har haft en massa idéer till blogginlägg den senaste veckan, men det har känts alltför jobbigt att ta fram datorn/telefonen och börja skriva och såklart har jag glömt över hälften av dem redan. Så det får bli ett tråkigt uppdateringsinlägg istället. Det har hänt så mycket den senaste veckan att jag vet inte var jag ska börja, därför hade det varit lättare att uppdatera lite efterhand istället, haha.

Nå förra onsdagen (19e) åkte jag till pappa i Esbo och sedan vidare till Helsingfors för att först träffa Malin och sen Anni. Jag och Anni gick till Hard Rock Café och tog oss ett glas vin och uppdaterade typ allt som hänt sedan vi senast sågs/pratade. Åkte tillbaka till pappas och sov över där och nästa dag blev det en trip till Sello där Ida joinade mig. Vi åkte hem till hennes och började fixa oss färdiga för konsert. När vi kom till Hartwall sökte vi upp våra platser och inom kort började AN21 spela och gud sån fiilis jag fick redan då! Vi for imellan varven och shottade lite och bileet fortsatte. När Swedish House Mafia började med Greyhound var jag i extas då det är typ min favoritlåt av dem. Under de två timmar de spelade satt vi inte en enda gång förutom någon sekund då de bad oss sätta ner och sedan hoppa upp vid ett speciellt tillfälle. Alltså bästa konserten jag någonsin varit på och det kommer verkligen vara svårt att slå denna (eventuellt skulle Coldplay konsert kunna vara mer awesome). Alltså folk var där med kryckor till och med, that's what I'm calling dedication! Nå efter konserten var vi ju nog redan helt slut i fötterna och benen och trötta, men åkte in till Helsingfors för att gå på den officiella efterfesten på The Circus. Alltså det sku säkert ha varit skitkul om vi sku ha varit piggare och om AN21 sku ha börja spela tidigare, men helt kul hade vi för det. Dansade gjorde vi och kollade in snyggingar, förundrade oss över vissa tjejers sminkvanor och blev kanske också pokad på av en kvinna som sökte en tredje/fjärde part i snuskiga lekar med en asig man. Nå senare åkte vi hem helt utmattade och sov tills klockan ringde nästa morgon och det var dags att åka till Hangö.

Väl i Hangö började jag bara fixa mig, åkte till HUS och hjälpte till med det sista inför julsitzen. När sitzen kickade igång hade alla ren helt fiilis, jag drog en lek imellan som var lyckad och rolig, hann äta lite imellan varven av den super mat vi bjöd på, sprang omkring och serverade mat och dricka och stod bakom baren ett tag då själva sitzen tog slut. Tyckte inte det var så hemskt stressigt, men sen igen stressar jag ju typ aldrig över sånt, det var helt skönt att få gå upp imellan då de senaste fyra åren jag sitzat har man ju bara suttit still typ. Sitzen var verkligen superlyckad! Efter den for en del av oss till Grönan och det var också skitkul. Det var bara typ vi där och några andra själar och har nog inte haft sådär roligt på Grönan på länge! Sen for jag, Mia, Santtu och en del andra shack till Uno och käka och hade nog så kul där också. Haha.

Nästa dag var det städning på HUS som gällde och senare åkte jag till mammas till Karis. Där spenderade jag julen med familjen och vi hade det roligt och mysigt med spel och sånt. Avslutar det här inlägget här så det inte blir alltför långt! Ciao! Här får ni ännu bilder från konserten, mera bilder från jullovet kommer senare!


Save the world tonight!

0 comments:

Post a Comment