Sunday, December 30, 2012

Darker times, darker hair?

Alltså jag har tittat på gamla bilder och börjar lite sakna mitt mörkare hår jag länge haft. Även om jag också bytt från ljusare och mörkare och tillbaka igen typ säsongsvis. Inte så att jag vantrivs i min "nya" frisyr, men det blir väl alltid så när det är mörkt och dystert, så går i alla fall kvinnors hår efter det. Jag vet att om jag nu skulle gå till frissan och färga det mörkare så skulle jag efter en vecka eller månad vilja ha ljusare igen. Det är som med kroppen, man är aldrig nöjd hur bra den än ser ut. Men eftersom jag kanske möjligtvis får gratis frissa i mitten på januari och välja färgning eller klippning så har jag ju funderat på det här sen jag senast var till frissan i oktober och fick veta om denna great offer. Hoppeligen blir det av bara, annars blir det att ta till traditionell hemma färgning istället. Nå här är i alla fall några gamla bilder från bland annat förra hösten och vintern som har fått mig att längta tillbaka till denna mörkare hårfärg.

EN: I've been looking at some old photos and started missing my darker hair I've had for so long. Even thought I've been changing my hair color from darker to lighter and back depending on the season. Not that I don't like my "new" hairstyle, but I think it's always like this when it's darker outside and at least womens hair color changes after that. I'm maybe getting a free haircut or coloring in the middle of January so I've been thinking about this since last time I visited the hairdresser in October and got to know about this great offer. Well, here's some of the old pictures from last fall and winter that got me longing back to my old haircolor.


I truly miss it. Damn!


Or maybe I should go almost blonde as like 3-4 years ago? Didn't even realize I had this blonde hair then!!

0 comments:

Post a Comment