Monday, December 10, 2012

Field trip

Denna vecka började med ett studiebesök till IKEA med konsumentmarknadsföringen. Alla  grupper fick lite olika uppgifter, men vi fick (tog) nog säkert den roligaste. Vi skulle observera människors rutt i sovrumsavdelningen och märka ut var de stannade och vad de kollade på och sånt. Det var roligt, men kanske lite pinsamt när de märkte att man följde dem och antecknade som någon spion och en gubbe t.o.m. frågade vad vi ritar för kartor. Haha. Vi blev ett tag kvar i IKEA efteråt och fick hem en korg till min hylla och några små mjuka korgar till badrummet, trodde jag ja. Tydligen tog jag fel så nu har jag en såndär "vägg-häng" grej istället som inte ryms nånstans i mitt badrum och passar inte in någon annanstans så vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Buu!

Imorgon har jag egentligen ingen skola så ska ägna dagen åt att läsa på tent och börja skriva lite arbeten. Sista hela veckan i skolan nu före jullovet så måste bara kämpa på. Nu ska jag läsa lite Illustrerad Vetenskap och gå och sova. Ha en så bra vecka alla!

EN: This week started with a field trip to IKEA with out class in consumer marketing. We got  a task to follow peoples route in the bedroom department and it was fun yet a little awkward to stalk someone when they noticed it. Haha. Tomorrow I'm dedicating the day to reading for exams and writing some assignments. It's the finals week and last whole week before the holidays so I just gotta get everything done. Have a nice week all!!


Sarina visar hur man byter lakan till Maria :D


Ajjaaa, jag som var på väg och take the big one i ett av IKEAs showrooms!

0 comments:

Post a Comment