Wednesday, December 12, 2012

Alltså det jag pratade om igår, som nog redan en hel del vet om p.g.a. att jag bara måsta uppdatera min FB status, haha, så var en great stor nyhet! Jag blev nominerad en utbytesplats i USA för läsåret 2013-2014, så dit flyttar jag kanske om mindre än ett år för att studera i ett skolår i college. SHAIT! Orsaken varför jag säger kanske, är för att det här liksom i praktiken betyder att personer på internationella enheten på ÅA har bestämt att jag är en av de lucky ones som får en utbytesplats bara universitet godkänner ansökan. Så alltså min ansökan ska ännu skickas vidare dit och där väljer de sen att godkänner de den och tar mig in eller inte. Så jag har bara en pit stop avkruxad på vägen, men nog redan hälften (om inte mera) inne redan. Jag är superexcited och nöjd, då jag var ganska säker på att min ansökan inte skulle godkännas i.o.m. att jag ju egentligen har bara tre kurser från hanken godkända på mitt "betyg" hittills. Även om jag efter detta år hoppeligen har trippelt mer åtminstone. Men helt galet bra news alltså!

Ja, vart är det jag i så fall ska då? Blev nominerad till en plats på mitt sista alternativ som jag egentligen slängde dit just in case, men det var ju tur för fick en helårsplats som jag helst ville. Det är till Utica College i staden Utica, typ mitt i delstaten New York, "bara" 4ish timmars väg från New York City. Hur awesome?

Ida M. var just här ett varv och nu måste jag läsa på tent så jag sku få något gjort idag. Bye bye!

EN: So the thing I talked about yesterday, as some of my FB friends know already, was great awesome news!! I got nominated for an exchange place in the US for the school year 2013-2014, so I'm maybe moving there in less than a year for a year in college. Shait! The reason I say just maybe is because I just got nominated this place from my university Åbo Akademi and my application is to be sent further to the college and then they decide whether they take me in or not. So it's practically one pit stop along the way, but half (if not more) is in already. I'm superexcited and happy since I was so sure my application wouldn't go through, because I practically have just three courses done in economics. Even though I'm getting at least triple of that done this year.

So, where am I probably going? I got nominated to the place I put as my last choice, but that was kind of lucky since I go the whole year placement as I wanted. It's to Utica College in the city Utica, like in the middle of the state of New York, just about 4ish hours from New York City. How awesome isn't that?

Ida M. was just here for a little while and now I really need to get some reading for an exam done. Bye bye!

0 comments:

Post a Comment