Sunday, November 25, 2012

Tax-free beauty shopping

Jaa-a ni, min arbetskeikka på båten blev kanske lite plus minus noll när jag bestämde mig för att gå loss i tax-freen med min personalrabatt. Förstås ville jag ha en till flaska av min favoritparfym Miss Dior av surprise - Dior då min nuvarande håller på och lider mot sitt bittra slut. Ville också prova på en annan mascara av Dior förutom min favorit Show, nämligen Extase. Också ett nytt nagellack från O.P.I fick följa med i nyansen Tickle my France-y och så har jag haft slut på nattkräm i en pinsamt lång tid så mitt ansikte håller på och torkar ut så det fick bli en ny burk av The Body Shops Vitamin E kräm. Mina läppar höll också på att torka ut igår och min kära Bepanthen hade blivit hemma så köpte Burt's Beeswax lipbalm och det är faktiskt bra! Det tingle sådär härligt på läpparna. Såklart köpte jag också en hel del vin (5 flaskor varav en är en av mina favoriter Vicarage Lane Sauvignon Blanc) och så lite starkare så att mitt alkoholförråd på misstag inte tar slut (vilket det inte har gjort då jag har kvar från sommaren ännu en hel del goods). Det var allt för mig för stunden, återkommer senare igen!

EN: My working shift onboard was pretty much a plus minus zero situation since I went crazy in the tax-free shop with my crew discount. Of course I wanted another bottle of my favourite perfume Miss Dior by surprise Dior since mine here at home is going towards it's bitter end. I also wanted to try out another mascara from Dior besides my favourite one Show, I'm talking about Extase. Also a new nail polish from O.P.I found it's way home to me in the nyance of Tickle my France-y and I've been out of night cream for an embarrassingly long time so I had to buy a new jar of The Body Shops Vitamin E cream. Another thing I bought to cure my dry lips was Burt's Beeswax lip balm which is very good I think, it tingles nicely on the lips. Of course I also stocked up my alcohol stock here at home and bought five bottles of wine, one of them my favourite Vicarage Lane Sauvignon Blanc and also a little bit of stronger stuff so my stock wouldn't run out of alcohol even by mistake (even though I have some left from when I worked onboard this summer). Well that was all for me now, see ya later!

0 comments:

Post a Comment