Monday, October 29, 2012

Formal Dress

Om några veckor ska jag gå på ekonomiska ämnesförenings Merkantila Klubbens (MKs) årsfest och såklart har jag haft en intense dresshunt på gång i några veckor nu. Klänningen på bilden hittade jag av en slump på Syrrans och tänkte att jag köper den som en extra klänning då jag inte visste om den skulle passa eller om de två andra klänningarna jag köpt (som fortfarande är på väg) kommer passa. Och så provade jag då denna klänning ursprungligen från Mango och fell in love. Den är både bekväm, passar mina former perfekt , har en härlig mullvadsgrå/lila färg och den är inte för lång när klackarna är på. Återstår att se om de två andra klänningarna hinner komma före festen och hur de ser ut på, men tur har jag annars en annan helt awesome klänning redan so no worries. Nu gäller det bara att bestämma sig för frisyr som ska vara någon slags uppsättning, vilka accessoarer jag ska ha (något simpelt) och få tag på en sjal då man måste täcka sina axlar under middagen. Första gången någonsin jag går på en mer formell fest, men first time for everything och det ska nog bli kul! Årsfestklänning - check.

EN: In a couple of weeks I'm going to the economic "society's" annual party and it's a formal dinner so I've been dresshunting for a long formal dress for a couple of weeks now. I found the dress in the picture in a Swedish-Finnish second-hand internet store by mistake and thought I could buy it as an extra dress just in case the two others I've ordered (which are still on their way) doesn't arrive in time or doesn't fit. Well I was very happy to see that this dress originally from Mango fits perfectly for my curves, is comfortable and isn't too long when I have my heels on. So now I'm just waiting for the other dresses and it's left to see if they fit or not, but no worries since I have this one. I still have to decide what kind of hair-do I want to have, it has to be an up-do, what kind of accessories I will have (simple) and get a shawl, because the shoulders need to be covered during the dinner. It's the first time I'm going for such a formal event, but first time for eveything and it will probably be fun!

0 comments:

Post a Comment