Sunday, September 2, 2012

Happiness comes from within

Här sitter jag i Åbo i min ensamhet i lägenheten som jag redan ett bra tag kallat mitt hem och lyssnar på Frida Amundsens vackra röst och härliga låtar. Jag funderar för tillfället på livets mindre och större under. Jag har igen haft en helg away från Åbo då den spenderades i hemsk krabyyl hos mamma i Karis på fredagen och på lördagen tog jag tåget till kära Hangö för att se mina härliga vänner. Min vistelse i Finlands Miami som inte alls liknade Miami då det regnade och var kyligt började med att vi var fyra tjejer som byggde ihop IKEA möbler i  Jeffis lokal där hon ska öppna en helt egen beauty salon. Måste ju marknadsföra här lite samtidigt när jag håller på; hon är superduktig kosmetolog och make-up artist och planen är väl att hon öppnar i mitten av september eller i september i alla fall på gågatan i hemstaden vår. Jag kan inte nästan beskriva med ord hur stolt jag är och hur lycklig jag är för hennes skull. Lycka till med allt vännen 

Bild tagen från Jeffis blogg. Me behind the counter ;)

Nå, så från en sak till en annan, när vi då var klara med att bygga ihop möblerna for jag, Nette, Maria och Janni som kom senare till Jeffis och sitta. Sen åka vi runt lite i den numera döda staden. Skönt att bara chilla med människor som man älskar och som man trivs med till 100%! Det bästa jag vet! :) Vid något över midnatt joinade jag Robban och Tomppi till Hangös superbusy nattliv i Origo. Fast det inte var så hurja hade vi nog kul, haha. Det blev t.o.m. lite efterfest. Nå skönt att man var nykter så behövde man inte må pyton på söndagen och kunde stiga upp någorlunda i tid så jag hann hänga med Maria och Tintti och se Janni och Mia också. Alla under en helg! Yay! :D Fick sen skjuts tillbaka till Åbo vilket var jätteskönt, och nu sitter jag då här.

Jag har utrett lite vad jag ska ha för kurser och kollat att jag verkligen anmält mig till dem så mitt skolår börjar klarna nu. Och första perioden verkar de nu som så att jag har bara två timmar skola denna vecka och lite senare kom det en kurs till så inte så hektiskt till en början. Ska nog gå på en engelska kurs imorgon och kolla lite, men den krockar i ett senare skede med en kurs i juridik och senare med något annat så får se vad jag gör. Ingen stress! Måste nog säga att jag är till större delen lycklig med mitt liv för tillfället och ser fram emot vad som livet har att erbjuda mig i både närframtiden och senare. Now enough talk, ha det så bra alla! :) 

Ajjuu, och tomorrow it's ma birthday. Hello old lady or what?

0 comments:

Post a Comment