Tuesday, June 26, 2012

For Rainy Days

Hej på er! Nu är jag tillbaka i Åbo igen. Blev ett lite förlängt stay i Nagu då jag ändå inte skulle ha haft så mycket att göra i Åbo. Så nu har jag varit nagubo i en och en halv vecka ungefär och superkul var det! Jättemycke tack till Helena och Emil som så snällt tog mig som inneboende hos dem :) Ja, vad har hänt sen senast då? Nå jag har ju då jobbat en del, hängt ännu mera på Najaden och träffat massor med kompisar och sånt. Vi hade grill- och bastukväll hemma hos Lillis med Helena och Pajja på onsdagen och det var nog skönt och mysigt! Vågade t.o.m. hoppa i från bryggan fast det var skiiiitkallt. Usch. Och firat midsommar har jag ju förstås!


Mumsig mat


Chill i Framnäs



Letra-Mix och Yatzy på Najaden. Och yatzys fick vi på löpande band med Åsa!


En hel del gosas och promenixas med Wilma (som tydligen gillar överstora käppar!).

Och firat midsommar har jag ju förstås! Midsommarafton firade jag med Anna och Betty och massor med andra på Antons stuga i Nagu skärgård och det var nog supermysigt. Bordet var dukat på en liten klippa med vy över havet och vi fick jättegod mat och vi bastade, simmade, grillade, spelade lite badminton med Anna och byggde hela två midsommarstänger då vi hade en tävling mellan tjejerna och killarna om vem som kunde bygga finaste på en halv timme. Vår vann nog helt överlägset tycker jag! På lördagen åkte jag tillbaka till byn och hängde med naguborna och Nette och de flesta av oss gick till Najaden på kvällen och det var nog superfiilis där!


Tjejernas midsommarstång


Killarnas midsommarstång


Duck-face Jenny och jag


På söndagen åkte vi ner till Kirjais för att äta hamburgare på Bystrand och det var nog en av de bästa hampparna jag ätit på mycket länge. På kvällen var vi på kaffe till strandcaféet och sen på Najaden en stund innan vi gick till Pajja för att kolla film, Colombiana, som var mycket bra! Sen for jag till Najaden igen för att träffa Åsa och där satt vi och snackade alla möjliga viktiga och mindre viktiga världsproblem. Igår skulle jag egentligen redan åka tillbaka hem, men vi bestämde oss med Helena och hennes kusin (plus Nette som kom lite senare) för att käka lite gott och ha filmkväll istället så åkte först idag på morgonen.

Är nu hemma och har inte egentligen fått något speciellt gjort, har kollat flygbiljetter (SPÄNNANDE!) och ringt min mormor i Sverige och ska snart se nyaste avsnitten av True Blood. Har ju nu två avsnitt att kolla på! Wippii. På tal om serier så ska jag också börja se på Suits som Lotta tipsade om, så det blir ju perfekt då jag kommer vara stuck på båten en vecka fr.o.m. imorgon. Fast jag nog ska hinna träna lite också! Nu ska jag få lite grejer gjort och eventuellt gå till stan för att kolla om jag skulle hitta en bok jag hört nu i flera år att är bra och köpa den om jag hittar den billigt. Fast jag nu egentligen har hela tre böcker här hemma som väntar på att jag ska öppna dem... Ingen har väl dött av för mycket böcker? Heippa! (Fast nu ösregnar det så jag skippar nog att gå ut för tillfället.)


Afrikas stjärna och fina flickor på Rantakerttu 16.06.2012.

0 comments:

Post a Comment