Tuesday, June 19, 2012

Skärgårdsliv

Tjenixen! Dagarna har mest innehållit jobb, regn, skärgård, häng på Najaden, lärt känna en hel del nya ansikten och förvånats över hur chill det är här. Saknar verkligen inte Åbos betongväggar än i alla fall, fast tempot nog är liiite för lugnt för min smak, men mycket skönt med variation. Känner mej på något konstigt vis så utvilad här, ingen stress liksom.

Lördagens jobb for ganska snabbt då vi hade ganska mycket kunder och vid sextiden stack jag så att jag skulle hinna åka till Åbo hem till Nettes och Villes med Helena och Lilli. Där var vi en blandad skara av Nagu och Pargas bor och några hankolaisia (Ida också<3). Sen for vi till Rantakerttu som var helt mysigt. Vi spelade lite Afrikas Stjärna och drack en och sedan vidare till Vaakahuone. Meningen var att det skulle vara en sorts pub crawl bort från normi krogarna i stan, men vi hann inte med så många när vi for så sent och Förin hade slutat gå över till andra sidan ån. Efter ett tag i Vaakahuone bestämde sig en del shack att de var ändå dags att fara till AussieBar så jag hängde på i tron om att de andra skulle komma senare, men nåja vi blev nu sen divided i två porukkan. Men inget ont i det, vi hade ändå superkul i aussin och jag och Helena for nog alltför sent och sova med tanke på att vi skulle stiga upp till sju igen för att åka tillbaka till Nagu, så det blev bara under tre timmar sömn den natten. Söndagen var jag då på jobb och det regnade hela dagen typ så det var helt lugnt och vi stängde tidigare. Sen gick vi och åt pizza till Najaden och det var nog mummigt!

Igår gick jag ganska tidigt från jobbet och chillade bara, ringde Tintti och Jeffi för har inte snackat med dem på länge så det var kul och jåma lite :) Senare på kvällen där for jag till Najaden igen för att träffa Åsa och så kollade vi fotboll (Spanien-Kroatien) och sånt. Är nu på jobb igen och det har regnat igen så det är ganska folktomt ute. Men det kanske t.o.m. klarnar upp så småningom. Nåja, nu orkar jag inte skriva mera, har ju jåmat på igen som aldrig förr. Men nu vet ni vad som händer här i alla fall, alltså inte så mycket. Bye bye! (Förlåt för bildlösa inlägg, men denhär "jobbdatorn" är superslö och det sku ta en halv evighet att ladda upp bilder, så dom kommer när jag är tillbaka i Åbo igen typ).

0 comments:

Post a Comment