Thursday, May 31, 2012

Busy busy busy bee

Nu har jag igen försummat bloggen lite, men har varit superbusy igen och denna rumba kommer fortsätta till typ fredag kvällen. På tisdagen sen fick jag inte så mycket skrivet (mostly eftersom det ju inte var sista dagen jag hade tid att skriva, stupid brain), men lite i alla fall började jag. Jag var på kaffe med Fia mellan varven och sen kom jag hem igen och fortsatte skriva lite. Syrran kom hit vid åtta-nio tiden och fixade fransförlängningarna åt mig igen och det blev supernice! Igår började jag dagen med att öppna datorn och började skriva igen. Skriver alltså en essä om religion, tro och spiritualitet i Frankrike, ganska enkelt, men tar tid då man måste söka reda på källor och sen skriva på franska obviously. Så jag höll på och skriva till typ sju tiden på kvällen och blev klar, men märkte att texten i alla fall blev lite för kort så måste fortsätta lite idag och sen göra en annan uppgift också.

Där lite senare stack jag och mötte upp Anna och vi gick till Bettys och Antons för att fixa en grej till Betty som Anna sneakigt hade planerat med Anton. Vi hade kritor som vi skrev på gatan med utanför deras fönster och så ringde vi henne när vi visste att de just kommit hem och sa att hon skulle titta ut från fönstret. Efter det åkte vi upp med hissen med en kladdkaka med ljus och sjöng. Hihi, hon blev nog glad so mission accomplished! Efter det stack vi till AussieBar på en, vidare ett hastigt varv in i Amarillo, men stack vidare till Chili's istället på ännu en (mycket billigt där!) och sen bara hem och tuti. Helt kul var det i alla fall :)

Jag ska snart till stan, bara jag får något vettigt på mig och handla ingredienser till diverse kakor och pajer och saker då jag ska baka och hålla på idag. Min duktiga syster blir då färdigbakad kosmetolog imorgon så jag lovade att fixa dimissions"festen" åt henne. Vad har jag liksom gett mig in på? Nä, det blir nog bra för jag är ju i alla fall ute i nästan god tid idag. Först ska jag ta itu med Alko då och sen springa till butiken ett x-antal gånger. Nu måste jag sticka iväg så ha det så bra!


Anna and me in AussieBar yesterday

0 comments:

Post a Comment