Tuesday, May 29, 2012

El fin de semana

Tjena! En liten uppdejt så här före jag ska börja fixa skoluppgifter jag skjutit upp och ytterligare skjutit upp. På torsdagen då alltså var jag på picnic med Annika i Puolalaparken vilket var superskönt och jättekiva var det och catcha up efter such a long time. Senare där stack jag iväg till idrottsparken för frisbeegolf med Maria, Lilli, Sara, Niko och en kille jag inte minns namnet på (träffades första gången då that's why). Vi delade upp oss i lag på två och började yra omkring där i parken med att söka reda på rätt korgar och söka efter frisbees som flög in i varenda buskage som fanns till hands typ. Jättekul var det i alla fall! Efter det cyklade jag vidare till Navin då Anna och Betty var där. Drack nu nån öl och chilla mest, men sen blev alla ganska fulla och jag var supertrött så jag började gå hem. Jag faktiskt piipahti in där i Amarillo hastigt typ en tio minuter och dansade med Robban och några andra och sen först slapp jag hem och sova.


Frisbeegolf

På torsdagen hade jag ytterligare ett inträdesprov (informationssystem) som var ganska enkelt eftersom det bara var att skriva ganska mycket egna åsikter och vad man tyckte var positivt respektive negativt med några dagsaktuella saker så som t.ex. fildelning. Jag tyckte det var jätteintressant och fick nog en hel del text ihop, men man ser ju sen om man slipper in eller inte. Vet inte om jag ens gillar "skolhuset" där (ICT-huset) för det liknar lite ett slags institut eller något. För modernt för min smak liksom. Haha. Efter det hoppade jag på tåget till Karis för att hänga hos min mamma. Där stannade jag till lördag dagen och gjorde inte något mer speciellt än solade, chillade och åt, så det kändes lite som en återhämtningssemester.


Isshotglas på onsdag kvällen hos Betty

På lördagen solade jag lite till innan Åsa kom efter mig och vi åkte ner till Finlands Miami - Hangö för att fira att Jeffi blev klar make-up artist i en sann 80-tals anda. Hos Maria fixade vi oss och grejade med outfitsen före vi gick till Jeffis där åttiotals musiken spelade och allt var dekorerat så fint med en photoshoot vägg och pastell färgade ballonger. Jag och Ida E hade typ samma outfit på så vi var syskon för kvällen och började också photoshoot sessionen med lite dumma kort. Jeffi bjöd oss på fräscha sallader, härliga cupcakes och en supersöt och god tårta. Synd att jag själv inte har bilder från kvällen, men det lär dyka upp på FB förr eller senare så kanske jag visar sen :) Så tack Jeffi för en super fest!

På söndagen led jag av en hemskt krabbis (damn you wine and sparkling), men det var ju nästan värt det då kvällen var så kul. Vi gick och åt, men fick inte i mig typ något alls och sen senare for vi och kollade på jenkkifutis som jag tyckte kanske var lite tråkigt då det tog så länge på något vis, men nu har jag kollat på det i alla fall. Efter det for vi och åt till Makaroonitehdas och denna gång fick jag i mig nästan hela portionen vilket var superbra för sen mådde jag inte pyton längre. Vi åkte med Åsa tillbaka mot Karis efter middagen och jag hoppade på tåget tillbaka hem till Åbo. Igår sen vaknade jag där lite efter sju för att vi åkte iväg ut på Östersjön på introkryssning med en skara Viking Lines nyanställda däribland Sivann och Santtu. Och så mycket vi åt! Först var det frukost i buffén, sen hade vi brandsäkerhets info och lunch i buffén och efter det lite till info och rundvandring på Amorella på de egnas arbetsområden. Sen böt vi båt till Isabella i Mariehamn och gjorde i princip samma rundvandring där och gick igenom säkerhets och evakuering och sen fick vi i oss ännu en trerätters middag på à la carten. Huuuuu, vilken ruokakooma jag led av efter det, men allt var nog så supergott och jag är ännu heller inte hungrig alls. Haha. Kom bara hem sen och chillade och for och sova ganska tidigt så jag skulle orka upp idag i tid.


Första Solo jag köpt sen typ förra augusti!


Bebe


Moms mucho grande vodka bottle

Skulle egentligen dra mig iväg till skolan för att försöka skriva domdär förbannade franska grejerna jag ännu har ogjorda, men ska nog verkligen försöka göra dem hemma istället. Så efter detta ska jag stänga FB och bloggen och allt annat distraherande och försöka ta itu med dem. I alla fall börja för jag hinner ännu skriva imorgon, men sen blir det bråttom för i slutet av veckan har jag så mycket och göra igen. Så hejdå alla!

// Looooong post, but I'll write shortly in English too. On Wednesday I had a picnic with Annika and after that I went for a tour of frisbeegolf with some friends and after that to the seamens school to meet up Anna and Betty. On Thursday I went to my moms in Karis and stayed there for two nights. I just chilled, played with the dogs, ate and sunbathed. On Saturday Åsa came after me and we went on to Hanko to celebrate that Jeffi is now a make-up artist and and we partied in a real 80's spirit. A very fun party and when I get some pictures I'll put up some maybe. On Sunday we practically just chilled, ate and went to watch an American football game which was a bit boring I think. In the evening after a dinner at Makaroonitehdas me and Åsa headed back to Karis and then I took the train back home to Turku. Yesterday I was out at sea on an introduction cruise with some new Viking Line employees. We ate much: breakfast, lunch and a three course dinner and when I finally got home I had a very bad case of food coma so I'm still not hungry. Haha. Now I need to do some French assignements to finally get them in and then I'm finally finished with school for this year. Bye! //

0 comments:

Post a Comment