Wednesday, January 1, 2014

Hej på er alla! And Happy New Year!!!

So so sorry I haven't blogged, I've just been lazy honestly. Hehe.

San Francisco kom och gick, blev kär i staden, men den tog nog inte iväg mitt hjärta ännu. Vi gick omkring i staden massor och såg olika delar och hade en ganska händelselös jul med noll julfiilis. Kan också ha haft och göra med att de flesta jag var med firar jul först 7 januari (WTF?). Jag och MariaClaudia lämnade San Fran fredagen 27.12 och satt i en buss typ nio timmar för att komma ner till Santa Barbara. Det stället fick behålla en del av mitt hjärta för gud sådan söt fin stad. Rekommenderar varmt för dem som gillar chill beachhäng, organisk mat och småstäder. Det där med organisk mat är verkligen stort i Kalifornien och städerna är byggda för en hel del aktiviteter; surfing, rollerblades, skateboarding, cycling etc etc. Me likey! Vi var i Santa Barbara bara två hela dagar men gud så skönt det var där och så roligt. Vi träffade också världens härligaste brasilianska kille, eftersom vi delade rum med honom i hostellet vi bodde på.

Efter några dagar av beach häng började vår hud visa tecken av en tan, men tyvärr lämnade vi stället för att spendera en dag i Hollywood. Det stället var minsann lite galet, men helt kul att se. Vi tog en tur runt Beverly Hills, Sunset Blvd. och Rodeo Drive, men ärligt sagt var det nog inte så bra. Det var okej då vi inte betalade så mycket och vi hade ju bara en dag på oss att se allt så på det viset var det okej för annars skulle vi nog inte ha sett lika mycket. Men de där turerna "lovar" att man ser homes of celebs och jo, det gör man ju, men mest deras höga häckar. På kvällen träffade vi några finska killar och en del folk från Michigan och några andra och vi gick ut till någon bar. Inte så hejsan kväll, men helt chill.

På nyårsafton tog vi oss ner till Santa Monica och låg på beachen igen även om det var aningen kallare än i SB. Till kvällen planerade vi in ett nyårsevent som ordnades för dem som var på hostellet. Det verkade kul och vi var lite lata med att försöka hitta något annat. För det mesta väntade vi bara på att saker skulle hända så det blev lite tråkigt och när vi finally kom ut till en av klubbarna var det ganska skit. Men sen igen så hade jag nog inte förvänta mig något makabert heller så jag var okej. Ingen nyårsfiilis i år riktigt. Idag åkte vi till Venice Beach och kollade sandkvaliteten där. Helt okej och fartfyllt ställe. Gillade nästan mera än Santa Monica beach, även om det i Venice hängde en hel del "epämääräistä porukkaa" också.

Nu ska jag fixa mig ready för bio, för vi ska gå och kolla Wolf of Wall Street (med Leo DiCaprio). Jag har läst halva boken som filmen är baserad på och den är awesome, men hann aldrig avsluta den innan jag kom hit. Imorgon åker vi bort från Cali, ner till New Orleans och möter upp Natsumi. Därefter är vi tre tjejer som reser i ca 1,5 vecka. Shall be fun! Adios!

I'll add pictures later so stay tuned! :)

0 comments:

Post a Comment