Saturday, October 5, 2013

TRAVEL PLANNING: THE BIG APPLE


Härligt höstigt idag. Det blir alltid så fint på hösten med alla färger, och så mysigt med ljus (som vi inte får ha på dormsen, bummers) och filtar. Jag har försökt studera flitigt idag, men lat och uttråkad som jag är har jag inte fått så mycket gjort tyvärr. Nå, bättre dag imorgon. Hoppas jag. Ikväll har vi planerat utgång till Blu, så det ska nog bli kul, med tanke på att vi inte slapp ut förra veckan då vi var och reste. På tal om resande så ska vi ju till The City, Big Apple, NYC på fredagen i tre nätter. Ska bli så kul att hinna se lite mer av staden än vad jag och Anna-Marie gjorde den enda dagen vi spenderade där. Ett besök runt i Brooklyn och lite flea markets har vi i alla fall planerat då vi kommer bo i området (ja, vi fick äntligen en lägenhet!). Jag säger bara boka boende i tid, i alla fall om ni är flera på väg och vill ha något till ett rimligt pris. Det är supersvårt att hitta något och många av oss har sökt och sökt i flera dagar, tills vi nu idag äntligen fick en booking confirmation. Helt okej läge och bra pris fick vi, ca 110$ per person. Furthermore vill jag vandra omkring i Central Park och så hoppas jag att jag får besöka Museum of Natural History. Är en sucker för museum, jag älskar Louvre och kunde spendera timmar där och har gjort det flera gånger. Det skulle också vara kul att se lite olika delar av staden så hoppas vi har tid under våra två hela dagar där.


Column # 3. Find the post about that one here. Still need to change the picture I think. God I'm picky.


I played with a doggie puppy today. I was sooo cute! (All said in a ridiculous baby voice).

Have a nice Saturday all! xoxo

0 comments:

Post a Comment