Sunday, September 1, 2013

I'M VERY AMUSED

Före jag börjar läsa läxor tänkte jag blogga lite. Igår var vi på en trip till Darien Lake Theme Park var det finns både en amusement park med olika rollercoasters och en vattenpark där man kan åka galna slides. Vi var bara på den torrare sidan av parken, men det var nog helt kul. Eller jag hade i alla fall superkul, jag är ju som ett litet barn på julafton när jag får åka den häftigare rollercoastern efter den andra. Hehe. Jag och några av killarna åkte kanske 8-9 olika grejer och vissa av dem flera gånger. Så kul hade vi det! Hela dagen for åt till denna resa då det tog ungefär tre timmar att köra en väg. Vi var hemma nångång vid midnatt och ingen orkade riktigt göra något mera så vi gick bara och la oss.

Jag var just på frukost och ska nu läsa lite läxor och få undan några assignments så jag slipper stressa. Lite nervös är man ju för dessa assignments för lärarna verkar superstränga med stavningen och hur man bygger upp texten, en av dem sa att hon absolut inte tolererar dumma stavfel så hoppas jag inte har såna! Och annars på tal om det engelska språket, så har jag fått requests av mina engelskatalande kompisar att också skriva på engelska så ska börja med det nu igen. Känns bara som att det tar så lång tid att skriva på båda språken, men sen igen kan det ju vara bra att också fortsätta skriva på engelska då det utvecklar min skrivna Engleska och google translate osv. brukar inte översätta svenska så bra till andra språk.

Pic: weheartit.com

EN: Before I start tearing down my "pile" of homework I wanted to blog a little. Yesterday we went on a trip to Darien Lake Theme Park where you can find both an amusement park with rollercoasters and all and then a water park with crazy slides. We were only in the drier side of the park, but it was super fun! Or at least I had fun, I'm like a child at Christmas when I have the chance to ride the even crazier rollercoaster after the other. Haha. Me and some of the guys were on about 8-9 different things and some of them we did several times. That's how fun we had! We were there the whole day since we started in the morning and to drive just one way takes about three hours. We were home sometime around midnight and no one seemed to have the energy to do anything after that so we just went to sleep.

I just came back from breakfast and I'm about to deal with some of the homework for tomorrow. I'm a little bit nervous about handing in the first assignment since our teachers seem so strict about spelling and how you build the text up, one of them said she will absolutely not tolerate stupid spelling mistakes, so hopefully I will avoid that! And also talking about the English language, I've gotten some requests from my English speaking friends to also write in English so I will try to start doing that again. It's usually no problem at all, but it just takes a little bit more time to write in two languages. And to be honest I actually like writing in English, it develops my writing skills a little bit (even though it's just on a blog) and also google translate or such translators don't translate Swedish that well into other languages.


A yellow school bus was our ride! Not comfortable at all!!


Iced tea from DUNKIN' DONUTS. Not a big hit.


Hossam, Filip, me and Anna riding "The Viper".


From left: Gabriella, Filip (Serbia), David (Scottland), Marcin (Poland), Dana (Lebanon), Hossam (Egypt), Anne, me and Anna-Marie and Fraol (Ethiopia) and Evgenii (Ukraine) in front.


Playing "basket ball".

0 comments:

Post a Comment