Tuesday, August 27, 2013

The classes has started

Hej på er igen!

Jag kom ganska just till mitt rum från första timmen vi hade idag, eller förlåt mig, första timmen jag var på. Vi missade lite idag att vi skulle vara på några klasser idag redan och inte först (och bara) på torsdag. Perus rådd och vi kan ju skylla på att vi är utbytesstuderanden. Hehe. Nå kursen vi var på (Anna och jag har samma schedule) var Public Relations Campaigns och vi ska göra ett projekt för en ideell organisation vid namnet Thea Bowman House. Det ska nog bli jätteintressant, men den kursen kommer vara arbetsdryg som bara den har jag på känn. Vi gör arbete i grupp alltså och har en massa assignments spridda över terminen.

Sitter här på rummet och funderar om jag ännu orkar göra något idag. Imorgon tänkte vi gå och kolla om man kan joina volleyball, anmäla oss till en exkursion till Darien Lake Amusement Park med andra utbytesstuderanden och internationals. Det som är bra att vi exchangies inte betalar något för såna här händelser och resor p.g.a. någon agreement så vi kommer slippa till ganska mycket places gratis istället för att betala massor för tåg eller buss som kostar supermycket här. Vi ska nog inte gnälla på tågpriserna i Finland precis. De är mycket billigare än här och pluspoäng får systemet i Finland också för att de har typ fasta priser, här kan priser gå upp på bara några timmar.

En annan sak som kostar multum här är att köpa kursböcker. De flesta kursböcker kostar mer än eller kring en 100$, men man kan också hyra en bok men det kostar också massor. Betalade 75$ för en hyresbok som jag får ha till slutet på denna termin och om jag lämnar in den försent betalar jag en reasonable förseningsavgift på ca 150$. Så var glada där hemma i Finland att ni har t.ex. ASA-bibban till ert förfogande, här kan man inte heller ladda ner för det är ju så mycket nogrannare här än hemma.

Nåja, nu ville Anne att jag ska joina på chill så I bettah go! See ya laters! :)

0 comments:

Post a Comment