Tuesday, July 23, 2013

WORK & TRAVELING

Alltså vart försvinner dessa dagar? Jag som trodde att jag skulle hinna blogga mera under de lediga veckorna, men för det mesta har jag inte ens varit hemma och bloggar gärna inte från telefonens blogger app för det är bara jobbigt. Så, what's up liksom? Jag arbetade en dag extra förra onsdagen och steg av i Stockholm på kvällen, tog bussen till Västerås och vidare till Hallstahammar där jag äntligen vid halv tolv på natten befann mig hos min mormor. I grannlandet vistades jag för det mesta hemma hos henne och hjälpte henne med grejer. På fredagen kom "moster" Nina och kusin Jonathan dit och så åkte vi till Surahammar och åt thaimat. Oj, så gott det var med pad thai som jag inte ätit sen jag var i Thailand och lika gott var det nästan!!

På lördagen kom kusin Sanne efter mig och vi åkte till Erikslund shoppingcenter i Västerås där vi gick omkring lite, åt och catchade upp. Lite senare på eftermiddagen tog jag bussen tillbaka till Stockholm och åkte över till Finland igen så att jag äntligen var hemma på söndagmorgonen. The amount of trötthet som jag varit med om den senaste veckan är helt otrolig! Jag sover knappt på båten för jag får inte sömn och har tydligen major sömnproblem, plus att jag sen bara rest omkring när jag väl vart ledig. Nå, söndagen spenderade jag i Åbo och hann se Sofia på dagen och sköta lite ärenden och så blev det en träff på Donna med Anna senare på kvällen. Riktigt roligt att se tjejerna även om jag kände mig så trött och som den osocialaste varelsen på jorden efter att konstant varit omringad av folk i 11 dagar.

Igår åkte jag ner till Hangö för en liten get together hemma hos Christoffer (vi skulle åka till Robbans stuga, men det blåste för mycket för att åka ut med båt så vi improviserade istället). Det var riktigt roligt med bastubad, trerätters, Rappakaljaspel och allmänt fummel. Senare for vi till Origo, men stannade inte så länge och jag var typ lyckligast när jag äntligen fick komma till Marias och sova. Idag var vi på kaffe med Janni innan jag tog tvåtåget tillbaka till Åbo. En mycket snabbvisit, men en lyckad sådan. Här hemma har jag fått lite mer saker fixat, mest pappersgrejer, och borde väl packa för jobb igen. Åker ju alltså på jobb imorgonbitti igen för en vecka framåt. Usch, skulle inte alls orka, särskilt inte nu när de lovat superväder hela den veckan jag är på jobb.

Nä nu, bye bye!


Åka tåg har blivit vardag... 

0 comments:

Post a Comment