Monday, July 8, 2013

Regatta & Ruisrock 2013

Hej på er!

Förlåt att min blogg bestått av bara 30 Day Music Challenge inlägg, men de är de enda som jag har tidsinställt och har verkligen bara inte haft tid att blogga denna vecka. Vad har jag gjort då? Mest bara festat. Hehe. Hör sommaren till visst!? Förra onsdagen då jag slapp hem från jobbet åkte jag till mamma och vi hade riktigt daughter-mother time. Vi chillade i Ekenäs, åt gott och hade det annars trevligt. Säkert en av de få gånger jag ännu kommer se henne innan jag åker iväg (42 dagar!!) så måste ju passa på då hon också var ledig. På torsdagen åkte jag vidare mot södern till Hangö och började fira Regattan. Vi var ett glatt litet gäng ut på vift, eller nå först var vi ett gäng, till slut var det bara jag och Robban och sen joinade Sarina. Vi började på Roxx och lyssnade på en duktig trubadur, gick vidare till Surfbaren där det var väldigt folktomt, men vi hade roligt i alla fall. Natten slutade p.g.a. en coincidence med efterfest på en båt i Östra Hamnen.

Nästa dag var jag nog minst sagt trött då vi skulle fortsätta festa lite, men denna gång var det i lite mer chill bemärkelse med grillning hos Robban. Där var vi, paren och jag. Till och med Lilli kom från Nagu till Hangö och det var ju kul! Vi grillade, skrattade, spelade plump, hade hula-hula tävling och mycket senare nalkades det utgång. Vi hann till Roxx riktigt de sista minuterna innan valo och till slut var det bara jag, Robban och Lilli kvar så vi cyklade runt lite i stan och bestämde oss för att inte fara ut då allt var så smockat och asdyrt att slippa in till.

På lördagen åkte jag, Nette, Ville och Lilli till Åbo för att festivala oss på Ruisrock med en massa andra kompisar. Festivalen till ära fixade jag på riktigt nu en pink ombre och köpte en scarf till håret. Det här var min första egentliga festival ever och gud så kul jag hade. Vi såg bra band, dansade oss sjuka, jag och Nette provade på rodeo vilket slutade i träningsvärk och blåmärken och hade det annars kul. Natten slutade med efterfest hemma hos Åsa med lite idiotkillar, beer pong och skit musik :D På söndagen for jag igen på Ruissin men denna gång med Åsa och Laura. Vattenflaskan var min bästa vän och körde nyktert så att inte mina två sista lediga dagar skulle gå till hukka. Jag lägger in mera bilder senare från helgen då jag orkar ladda upp dem. Ha det så bra!


Hula hula!


The Sounds och senare Macklemore & Ryan Lewis (awesoooome!!).

0 comments:

Post a Comment