Tuesday, July 16, 2013

30 DAY MUSIC CHALLENGE - DAY 24

DAY 24: A song that you want to play at your funeral

Den har jag inte faktiskt tänkt så mycket på, men vill nog inte ha en vanlig tråkigt "dödssång" utan någon som gjort mig glad och kanske reflekterar mig på något sätt. Counting Crows - Holiday In Spain är en låt jag blir lite glad av att lyssna på och den har varit en favorit i flera år. För mig berättar låten om att flyga iväg till ett nytt ställe, prova sina egna vingar, upptäcka kärlek och sorg, lämna gamla saker bakom dig, om rastlöshet och sånt. Låtens mening är ju en annan för artisten själv, men jag antar att man tolkar den på vilket sätt man själv vill.



EN: This one I haven't thought of that much, but I definitely don't want a boring "death song" playing at my funeral, but something that have made me happy and something that reflects myself a bit. Counting Crows - Holiday In Spain is a song I've always been happy to listen to and it has been a favorite for years. For me the song is about flying away somewhere new, trying your own wings out, discover love and sorrow, leave old stuff behind you, about restlessness and so on. The meaning of the song is probably something else for the artist, but I guess you can interpret it however you like.

0 comments:

Post a Comment