Monday, April 29, 2013

Pre-vappen bastukväll

Hej på er!

Så oproduktiv jag har varit idag! Det är sånt man inte ska erkänna i dagens samhälle av over-achievers, men det är väl ganska hälsosamt att inte gå på övervarv helatiden. Helt chill har det varit i alla fall och främst av allt skönt, att få ha tagit en sovmorgon, läsa i lugn och ro och lyssna på bra musik. Bara min flunssa sku försvinna nu skulle jag vara lycklig. Om några timmar ska jag på bastukväll med en liten hop folk, även om jag har noll lust att basta, men joinar i alla fall. Pre-vappen it is liksom.

Imorgon är det då en av mina favorithändelser; vappen. Efter att jag flyttade till Åbo har jag lärt mig uppskatta vappen på ett helt annat sätt en förut. Alla har fiilis, festar som aldrig förr, är glada då kurserna oftast är slut och sommarlovet kan börja. Något speciellt är det med denna dag och första maj då alla studerande samlas på Vårdberget för att picknicka tillsammans. Jag är bara rädd att vädret inte kommer vara så bra och det är ju kallt här (eller jag tycker det i alla fall). Sku helst av allt ännu köra med min vinterjacka, men alla verkar envisas med att ha vårkläder på sig även om man sedan bara fryser i skuggan så kan ju inte vara den enda michelingubben i stan liksom. Haha. Nä, nu får jag nog dra mig i nacken och göra några grejer och kanske prova min nya klänning som troligen åker på imorgon. Ha det så bäst!

Bästa låten jag hittills har hört som sista låten på krogen vid valo. "We're up all night to get lucky...."


Pics from wehartit.com, collage by me.

0 comments:

Post a Comment