Thursday, February 28, 2013

USA-sitz

Här är bilder från USA-sitzen. Vi hade en intim sitz med typ 20 personer, spelade flip cup, var mer eller mindre utklädda enligt temat, åt goda burgare (folk sa att det var bästa sitz maten de någonsin ätit!), sjöng snapsvisor, spelade en till runda flip cup, drack icke-stelnade yell-o shots, brownies till efterrätt och vi avslutade sitzen med att spela beer pong. Jag och Oscar fungerade som sångledare igen och det fungerade mycket bättre den här gången än senast. Där på kvällen hörde Alexandra G av sig och frågade om hon borde komma till Åbo och jag sa ju då såklart att komma (YOLO liksom) så lite senare dök hon upp i Marlirummet och efter att vi städat undan efter sitzen tog vi taxi till naviklubbens sista fest: poolparty. Kvällen var nog superrolig förutom när någon idiot stal min topp från min väska och tydligen tappade min telefon i golvet eller något så skärmen spruckit uppe i högra hörnet. Helvetes idiot säger jag bara. Nå no can do, idioter finns det överallt. Vi slutade festandet med att ta taxi med Robban och Santtu till stan så jag äntligen slapp och sova för var så jäkla trött. Idag var jag till skolan ett varv och sen kom Alexandra hem till mig och vi drack te och jåma bort några timmar innan hon åkte tillbaka till Helsingfors. Känns helt som om det sku ha vari helg redan även om den ju börjar först imorgon, men åker i vanlig ordning ut på sjön några resor. Nu måste jag nog sova så att jag orkar upp igen imorgon. Gonatt!

EN: The USA-party was very successful. We had an intime party with about 20 persons, played flip cup, were more or less dressed according to the theme, ate yummy burgers, sang schnapps songs, played another round of flip cup, drank not-yet-stiffen yell-o shots, ate brownies as dessert and we finished with playing beer pong. Me and Oscar functioned as song leaders again and it worked out much better this time than last time. Alexandra G came later to Turku from Helsinki and later on we were a group of people taking a taxi to a poolparty. Today I went to uni for a lecture and then Alexandra came by and we drank tea and talked away some hours before she took the train back to Helsinki. Last night was very much fun and it already seems like it was weekend even though it's Friday tomorrow, but I'm yet again working this weekend. Now I need to go to bed so bye bye!


Flip Cup


Burgöööörs!


Hogan and I


Blair Waldorf, Hulk Hogan and an American football player.


High-school graduate and a USA hillbilly :P


Let round 2 of flip cup begin.


Värdinnans skål


Beer pong!


Alexandra V aka. Minnie Mouse härjar med något :P


Tack alla för en superlyckad sitz!! :)

0 comments:

Post a Comment