Sunday, February 17, 2013

Life doesn't stop for anybody

Hej på er!

Jag hade en dag mindre jobb än väntat så kom hem imårse och kommer njuta av min första helt lediga dag från skola eller jobb på veckor. Ska nog också städa och tvätta kläder vilket jag inte riktigt har hunnit göra ordentligt på länge. Hade superkul på jobb i helgen, dessutom var Alexandra också på jobb och massor med annat kiva folk. Tackade ja till jobb nästa helg också, så planerna på en ledig helg slopades och det får vänta till en kommande helg. Börjar nog bli lite trött i kropp och själ på grund av den rutin jag nu byggt upp; skola 3-4 dagar i veckan, jobb 2-3 dagar efter det och allt om igen, men eftersom jag nu har ett klart mål med pengarna tackar jag inte nej direkt. Men att "arbeta" sju dagar i veckan tar ju lite på krafterna. Tur ändå att jag inte har så mycket skola egentligen, bara någon timme per dag de kortaste dagarna och för tillfället har jag heller inte någon tent på gång eller hemskt mycket inlämningsuppgifter, men det kommer väl senare och då kan jag inte jobba lika mycket. Även om jag ju borde nog sitta och läsa på t.ex. nationalekonomi för att kunna omtenta den igen. Men jag ska nog komma igenom så ska nog satsa på det på veckorna!!

Nu måste jag packa ihop kläder och sticka ner till tvättstugan. Adiòs amigos!

EN: I came home one day earlier than anticipated from work (some kind of mix-up), so I will enjoy from this one day off school and work. I have some cleaning and laundry to do though, since I haven't had time for that in a while now. I'm off to work next weekend too, so my plans of one weekend off got ruined, but I won't say no to work right now. I seriously need the money for fall and now that I have the goal clear ahead of me, it isn't that hard anyways. Though I'm starting to get tired in my body and soul from the routine I've built up; 3-4 days of school per week then 2-3 days of work on top of that and then all over again. Luckily I don't have that much school, just a couple of hours a day the shortest days, and right now I don't have any exams or many assignments to do either so I have time. Later on I know the situation may as well be different so now that I have time I will work and see what happens later. I have a re-exam (right word for it?) in macro-economics in a couple of weeks and I will for god's sake get through this time so I have to read read read.

Now I need to get my shit together and go down to the laundry room. Bye now!


Longing for those wonderful summer days...

Pics from weheartit

0 comments:

Post a Comment