Monday, January 14, 2013

En liten uppdatering är på sin plats igen tycker jag, även om det egentligen inte har hänt något hemskt revolutionerande sedan senast, men massor med roligt har jag haft. Så sedan senast; vi var på bio med Åsa och The Hobbit var shitnajs! Jag älskar alla Sagan om ringen filmerna så denhär var nog inte alls sämre. Väntar så på nästa film redan. På lördagen sen gjorde jag inte så mycket mer där på dagen förutom gick på en semi-powerwalk med min syster som faila lite p.g.a. att det var så halt ute. Sen tog jag ett avslappnande bad och förberedde hemma lite för kvällen då en liten hop tjejer skulle komma till mig. Sofia kom hit redan mycket tidigare än alla andra så vi hann catcha up en del som hänt under hösten då hon varit på ena halvan av sitt utbyte. Lite senare där kom Helena, Rina och Åsa hit och vi ha snarvla på i vanlig ordning och druckit alltför stark minttukaakao som Sofia kokade ihop. Vi fortsatte vidare till Blanko där vi trivdes ett litet tag och några for hem, en försvann och jag och Åsa gick till Dynamo. Det var helt galet lång kö och jag orkar ju inte köa någonstans (har inget tålamod) så jag gina lite och vi kom in ganska heti sen. Där träffa vi några hangöbor och ha fortsatt kvällen med dem och ja, helt roligt var det ju. Sen blev det ännu efterfest och do I need to say att jag igen hade kauhee kooma nästa dag? Nå, jag drog upp mig redan försenad och gick hem till Alexandra och brunchade och såg Sofia sista gången innan hon åker iväg igen imorgon. Där satt jag i ett x antal timmar och jåmsade och åt.

Idag började min första hela skolvecka med en tråkig mattelektion. Jag har inte räknat matte sen 2008 eller 2009 så jag var nog lite ute och cyklade, men kanske jag kommer ihåg något senare in på kursen? Hoppeligen. Före föreläsningen träffade jag Anna och Ville över en kaffe och det var ju kul att jåmsa lite. Imorgon ska jag få in en proper dejt med Anna och säga goodbye till henne än en gång då hon (också) åker på resa för en längre tid och så ska jag kanske på bio igen, men det får jag se hur det passar in i kalendern. Senare i veckan har jag allt från dans (?), mera föreläsningar, eventuellt gym, förberedelser av Hangö Gillets ABI-sitz och en sånggenomgång med Oscu. Jag ni läste rätt. Sång. Jag kan inte alls sjunga och är ganska tondöv tror jag, men nu har jag ställt upp som sångledare tillsammans med Oscu på sitzen. Det här måste ju skådas säg! Nåja, slutjåmsat för denna dag. Ha det så bra alla!


3D cinema


Girls night!


Brunch with mimosas the day after.

0 comments:

Post a Comment