Tuesday, January 22, 2013

Poland next week and work this week

Hallåja! Vet ni, mitt liv blir inte tråkigt för så fort jag får lite tråkigt gör jag nästa spontana grej. Jag bokade en resa igår till ett ställe jag inte tänkte att jag skulle få besöka i år. Vi åker med Aoife till Polen nästa onsdag! Vi åker till Warszawa och besöker Krakow som ligger ca 250-300 km söderut en dag för att åka till Auschwitz. Hur coolt är inte det här? Kan inte vänta!

Annat då? Inte något speciellt egentligen. Jag var över till Åsa igår kväll ett varv och satt och snarvlade där med Maria och en till tjej innan jag gick hem vid midnatt. Sen bokade jag då flyg och sånt. Idag har jag bara varit på ett möte med årsfestkommittéen (ja, jag anmälde mig med i denna verksamhet igen) och förde sen in sista pappren angående utbytet så nu är det bara att vänta till typ maj innan jag får ett 100 % svar. Sen hade jag en engelska föreläsning. Under föreläsningen fick jag ett mess och mejl om jobb så jag sticker iväg ut på havet imorgon kväll till tisdag kvällen ombord på nya Grace. Får prova dessutom på en ny grej nu, nämligen servitör i spa så det kan bli helt intressant. Hoppeligen får jag också skoluppgifter gjort under kommande veckan ombord. När jag kommer hem igen får jag bara packa upp och packa igen då resan kommer emot redan nästa dag. Vilket hektiskt liv jag lever nu, men gud så jag njuter! Förstår inte hur jag har kunnat vara så oaktiv och slö hela hösten. Börjar känna igen mig själv igen och är bara gladare för varje dag som går så det ser ljust ut! Nu kom Sarina hit! Vi ska dricka lite vin och sen går vi till MK och kolla på när folk försöker lyckas med att komma in i 100 klubben. Hejdå!

EN: Very short in English this time. I'm going to work this week from tomorrow to next weeks Tuesday onboard the new ferry Viking Grace and then I'm off to Poland with Aoife! Awesomeness of life.

0 comments:

Post a Comment