Tuesday, January 8, 2013

Last day

Sitter som bäst och väntar på att mitt nästa arbetspass börjar. Den sista kvällen för denna jobbkeikka. Känns som om mitt liv stannade upp så fort jag steg ombord på båten, men imorgon kan livet fortsätta i normal ordning. Jullov får jag inte njuta av längre heller då full tentläsning, möten och en kursstart står på schemat, men i alla fall helgen har jag fortfarande oplanerad. Nästa vecka börjar skolan sådär på riktigt igen.

Tur så har jag orkar denna vecka även om det först kändes lite ovant att vara tillbaka, men pengarna är välbehövliga och helt roligt har det också varit. Härliga kunder, härliga kollegor och fina komplimanger har jag fått så jag känner mig superbra och duktig just nu! Löjligt mycket skönhetsprodukter har jag köpt också där i bland en hel del Clinique produkter, Comfort Zone ansiktstvätt och -vatten, läppstift, nagellack, parfymen jag velat ha sen ca 4-5 år tillbaka men aldrig tagit tag i att köpa, men den som väntar på något gott brukar man ju säga... Dessutom var jag på en skön ansiktsbehandling i veckan så en hel del vardagslyx har veckan bestått av! Veckans samtalsämne har helt klart varit "Di där ryssarna ändå..." då båten varit full med ryssar hela veckan och särskilt helgen. Men vi har överlevt och förundrat oss över dessa kulturskillnader och överkommit ett otal språkmurar. Så en givande vecka helt klart! Nu ska jag nog gå och byta om och dra mig tillbaka på jobb så småningom. Ha det bäst alla!


Fick lite extra Estee Lauder prover och en shower gel från L'Occitane av fina Hanna på köpet. Tack tjejen :)


Stockholm

0 comments:

Post a Comment