Tuesday, January 8, 2013

Home is where you are

Så skönt att vara tillbaka hemma i Åbo efter att ha spenderat allt som allt två veckor av jullovet borta och levt från en kappsäck. Att se staden med nya ögon och njuta av att jag har ett eget hem. Jag har suttit och lett som en idiot på bussen hem. Så lycklig är jag just nu. Kanske det var lättnaden av att komma hem efter en vecka på jobb? Dessutom frågade jag busschauffören om han kör till en gata närmare min lya eller inte, men han sa att han åker egentligen bara till salutorget, men kan köra mig dit jag ville åka. Så snäll han var! Skönt att få det bevisat att det finns snälla människor i denna värld. Också bevisat än en gång är att med ett leende och positiv attityd kommer man långt!

Ska nu packa upp min väska och ta mig en kopp te och kanske sova lite. Har egentligen inga desto mer planer idag förutom tentläsning och ett möte med Hangö Gillet senare vilket är skönt. Härlig onsdag alla!

 
Picture source weheartit

0 comments:

Post a Comment