Monday, November 12, 2012

Feeling a bit lighter

Vet ni vad? Jag har fått mina utbytesansökningar så gott som klara och kurserna godkända efter ett X antal möten varav tre var idag. Vilken lättnadskänsla! Och hur lycklig jag känner mig. Ett steg närmare en dröm, en dröm om att få studera utomlands och främst att få bo utomlands igen. Nu känns det inte så dåligt längre även om jag slopade mina Australien drömmar/planer för denna höst. Drömde om Australien och Nya Zeeland senast idag då jag gick förbi Kilroys kontor och tänkte att "tänk om jag hade bokat, tänk om jag hade åkt, vad skulle jag göra nu och var skulle jag vara och främst av allt var skulle jag vara om ett år då?". Det här är en dröm jag hinner med senare i livet och det är en dröm jag kommer uppfylla någon gång, livet är för kort för att tänka på "what if's". Men om jag nu studerar flitigt har jag en chans att slippa bort nästa höst istället. Vilken motivationskick. Livet ler.

EN: You know what? I have my exchange year applications almost ready and the courses approved after many meetings, of which three was today. What a feeling of relief! And how happy and lucky I feel. I'm one step closer to a dream, a dream of studying abroad, and first and foremost living abroad again. Now it doesn't feel that bad that I didn't pursue my dreams/plans of Australia this fall. I dreamt about Australia and New Zealand today actually, when I walked by the Kilroy Travel office and though that "what if I would have booked the flights, what if I would have gone, where would I be now and what would I do, and most importantly where would I be in a year?". It's a dream I can pursue later in my life and a dream I will complete some day, life is too short to be thinking about "what if's". But if I study hard now, I will have a chance of getting away next fall instead. What a motivation kick. Life is smiling at me.

0 comments:

Post a Comment