Tuesday, November 13, 2012

Nu har jag finally fått utbytesansökningarna helt klara. Ännu är det att printa ut några papper och infoga med i ansökan, men imorgon gäller det. Ska lämna in ansökan och så får jag bara hålla tummarna och hoppas på det bästa. Min enda rädsla är att min ansökan kommer falla på det att det är mycket andra sökande (vilket det oftast är till USA) och att jag inte har tillräckligt med avklarade kurser på Hanken om de börjar välja personer enligt akademisk framgång. Det är kanske det enda jag kan komma på att detta inte skulle gå igenom, men jag tänker som så att, det jag inte hade före ansökan förlorade jag inte heller. Jo, visst en hel del arbete och tid, men det är jag beredd att göra fast tusen gånger om ifall det handlar om att uppfylla en dröm. Nå, i vilket fall som helst borde jag få veta om ca en månad om jag är bland de nominerade till en utbytesplats i USA och först på nästa års sida i så fall får man veta säkert om man sluppit och vart. Det vill säga mycket tid till att tänka och skapa plan B's och C's.

Förövrigt har allt jag gjort idag haft med skola att göra på ett eller annat sätt. Jag var på nationalekonomi på förmiddagen, lunchade och sedan var jag och Sarina semi-duktiga och läste till informationssystem tenten. Sen kom tenten med hela tre essä frågor. Oh god, did I panic. Tur så hade jag ens lite humm om vad jag skulle skriva och det var nog helt på grund av att jag faktiskt läste i helgen lite och att jag stressläste idag. Kanske jag kom igenom kanske inte, det återstår att se.

Efter tenten kom jag hem och började genast fixa det lilla sista till ansökningarna samtidigt som jag tittade på Gossip Girl och HIMYM och skrev sen en rapport i konsumentmarknadsföring. Nu är klockan redan över elva och läggdags så småningom utan att ens ha ätit mer än ovannämnda lunch idag, men nu känns det för sent att äta. Så jag ska nog bara gå och lägga mig med en bra bok och somna. Är astrött och ska orka stiga upp till frissan och ha en superlång skoldag imorgon med föreläsningar och årsfestförberedelser. Gonatt alla kära!

EN: Now I'm finally finished with the exchange applications. I still have to print some papers and include them into the application, but tomorrow is the day. The day when I will send in my application and then I just have to keep my thumbs up and hope for the best. The only thing I'm afraid of is that there are many other applicants (that it usually is to the US) and that they will start choosing people depending on academic success. Since I don't have that many completed courses in Hanken  (school of economics) yet, I'm afraid my application will not come among the first in the bunch. I'm thinking like this; that that I didn't have before the application I'm not loosing, except for the work and time I've put down, but I would do that a thousand times around when it's about pursuing a dream. Well, in about a month I will now if I got nominated to a placement in the US and then next year sometime we get to know for sure if we're going and where. So there's lots of time to think about plan B's and C's.


Otherwise I haven't done anything not relating to school somehow today. I had an macro-economics lecture this morning and after that me and Sarina studied semi-actively for the information systems test we had this afternoon. Well did I panic when the test came before me with three essay questions. Luckily I knew something that I could write there based on what I've read  this weekend and from the stress reading today. In a couple of weeks I'll know if I came through or not, lets hope yes.

After the test I went home and immidiately started fixing the last small details for the applications while I watched Gossip Girl and HIMYM and also I wrote a report for a course in consumer marketing. Now it's already over eleven o'clock and I'm hungry since I've only eaten lunch today, but it seems too late to eat now, so I will just go to bed with a good book and sleep. I'm going to a hairdresser tomorrow morning and after that I have a long day at school so I will definitely need the sleep. Good night all!



The bunch of paper that is going to be sent in plus about 5 more papers.


I got my new overall today. Ful gul.

0 comments:

Post a Comment