Saturday, November 10, 2012

En vecka i november

Jag har varit ganska boring de senaste veckorna och haft fullt upp med skola, lite jobb, utbytesansökningar (vilka tar mer tid än man kan tro) och annat som ha måsta göras. Och det verkar inte lugna ner sig ännu i alla fall, buhuu. I veckan var mamma och hälsade på i Åbo i några dagar och vi har chillat med Jacinta, ätit tortillas, spelat yatzy och sånt. Tyvärr var jag ganska upptagen med skola medan hon var här så hann inte umgås med henne så mycket som jag sku ha velat. På onsdagen hade vi dessutom Hangö Gillets nya styrelsens första möte och det gick ju helt bra att skriva ner vad som bestämdes på mötet osv. Kommer nog bli riktigt kul att vara med och ordna sitzar och sånt. Sen har jag haft en del möten p.g.a. utbytesansökningarna och varit på föreläsningar i skolan förstås. Missade nästan ett möte med ÅFK på torsdag, men blev påmind av Maria att dom ju hade möte just då så hela mötet missade jag inte som tur då jag fick en del uppgifter att sköta inför årsfesten nästa veckas lördag. Jag har blivit så tankspridd eller dement kanske?

Igår tog jag lite paus från studier och gick på bio med Rina och tittade på nyaste Bond-filmen, Skyfall. Filmen var faktiskt bra! Alltså den förra var helt skit, men den här förvånade och var bättre än mina förväntningar. Nå okej, mest satt jag och drömde om Mr. Bonds muskler, äcklades över Silvas repulsive karaktär och förargade mig över hur många gånger 007 borde ha dött egentligen. Men all in all var det en ganska klassisk bondleffa och var helt bra. Efter filmen gick vi till B4R för att dricka ett par och catcha up lite. Hade inte sett Rina på superlänge, eller nå, har inte sett någon egentligen i Åbo på månader förutom lite occasionally och i skolan. Jag har nog blivit lite tråkig då jag också kom på att jag inte varit ute i Åbo senast i september typ, alltså ute på krog. Lite senare joinade Jokke oss och ännu lite senare körde han sen hem oss. Kändes så konstigt att fara hem egentligen, det var ju fredag kväll trots allt. Nå, lycklig tittade jag på Vampire Diaries och somnade.

Idag har jag egentligen inte gjort så mycket annat än duschat, skrivit lite arbete och läst på informationssystem tent som jag inte kommer komma igenom i vilket fall som helst. Natikkan måst jag ta på omtent också, fast det hade jag nog räknat med. Haha, duktiga jag, verkligen. Nu ska jag fortsätta läsa lite och sen sätta på en film och fira ens lite lördag med ett glas vin och gå och lägga mig tidigt då jag jobbar 8.30 imorgon på Scandic Julia. Gonatt och ha en så bra helg!



Söta vänner jag har :P


One became two

0 comments:

Post a Comment