Sunday, October 14, 2012

Fraise très acide, s'il vous plaît!

Vitsi helgen for fort igen! Det far så fort när man har roligt antar jag. Så jag tog mig till Hangö och hängde med Janni och Ida under dagen tills det blev dags att fundera på kvällsplanerna. Jag och Ida for hem till hennes föräldrar i Täktom och började så småningom och Janni, Jeffi och Tintti joinade oss lite senare. Efter ett x antal timmar av skvaller, catching up och en del vin for vi ett varv runt stan och fiilistelee och sen till Grönan. Rizzle spelade där och det var nog helt fiilis! Jag blir nästan alltid lika förvånad över hur mycket folk det ändå lyckas vara ute på helgerna i lilla Hangö. Jag har nu sett vår lilla skara av s.k. "white-trashs", teinin, stadens spugen och annat folk på ett och samma ställe. Helt intressant kombination av folk när man tänker efter, inte helt samma bild av staden som sommaren ger då alla pappa-betalars, seglaren, grani-bor och andra wannabees tar över staden under ca 2 månader.

Nåja, det jag ville komma fram till är att vi hade en helt lyckad och rolig kväll konsisterande av catching up, tortillas, alkoholhaltiga substanser kallat "jordgubb sur så satan", s.k. irländsk dans, bästaste barndomsvännerna och mumsig chokladkaka. Vinnande kombination för en helg det där! ;)

Är nu tillbaka i Åbo och min lilla syster kom hit igen och chillade några timmar innan hon drog vidare till Pargas. Men nu är jag äntligen ensam och kan ta det lugnt och gå och sova då jag är helt död. Sku mer än gärna bjuda på några bilder från helgen men har lyckats bara ta några på vyn över Östra Hamnen och av Marias katt Wilma så det får duga! Gonatt!


Sunshine over the Eastern Harbour in Hanko.


The only cat I can accept in my life! (I'm not a cat person as many know).

0 comments:

Post a Comment