Saturday, October 20, 2012

Att bara vara hemma på en lördag

Jag är hemma. Home alone. Alltså det är nog konstigaste känslan att bara vara hemma och chilla en lördag, dessutom ensam. Är ju van att stå på något dansgolv i en dimmig krog eller alternativt jobba halva natten. På något vis kom jag på först åttatiden att det faktiskt är lördag idag. Var på jobb på morgonen och jag var helt slut efter det, så lagade supergod sweet and sour ananas kyckling när jag kom hem och tänkte ta en kort tupplur för att få krafterna tillbaka. Sov i ca 3 timmar. Hups. Jag som borde ha studera enormt mycket idag lyckades öppna boken för en spare-second ungefär. Jag kollade just Ice Age 4 då jag kom på att jag ännu heller inte sett den, den var faktiskt helt rolig, men föredrar nog den första och andra. Snart ska jag byta genre till lite häftigare och kolla någon skräckis, Paranormal Activity 3 kanske eller I know what you did last summer, som i alla fall tidigare var en av mina favorit skräckfilmer.

Jag måste säga att fast dagen inte varit desto mer händelserik, så har den varit ganska skön. Jag har inte stressat alls, lagat tid på att laga god mat, bara tagit in varje andetag och känt att livet inte alltid är så tokigt fast det inte händer allt möjligt hela tiden. Jag har nog kanske lite saknat dessa chill lördagar, men som singeltjej och studerande så blir det ofta fest, att resa någonstans (för att festa) eller sen då jobba. Ibland skulle jag absolut inte ha något emot att byta ut det semi-hektiska singellivet mot ett stabilt förhållande där balansen mellan fest och vardag är mer i harmoni, men i väntan på sådant ser jag till att min vardag är en fest. Jag är huvudpersonen i filmen om mitt liv, så jag bestämmer vad jag själv gör, när och med vem, det är nog det bästa med att vara singel och jag har lärt mig att älska det och har trivats med det redan länge och trivs fortfarande. Dessutom händer det massor nästa vecka och helg så det stör nog inte egentligen att ha en lite lugnare helg imellan. Bara skönt att ta det lugnt ibland.

Nåja, lyckades att inte ha en röd tråd whatsoever i detta inlägg, men my blog - my rules.


Mi food today! I cooked rice (obviously), fried the chicken and frozen veggies, mixed in sweet&sour sauce with pineapple, added more pineapple, garlic, salted nuts, chili and some other spices. Took about 20-30 minutes. Yummy yum! (Okay, who really gives a shit about what people are eating? Especially on Instagram or Facebook?).


Yes yes, just think of that when you get oh so serious on life.

0 comments:

Post a Comment