Friday, October 19, 2012

A goal is set

Min fredagkväll hittills har bestått av att lyssna på en sammanfattning av mikrodelen i nationalekonomin och skrivit anteckningar. I helgen borde jag ännu lyssna igenom den andra sammanfattningen och göra Internatinal Business uppgifter. Kul helg det här. Jag tänkte också i veckan att det sku vara smart att fara på jobb i helgen då jag är "ledig" så imorgonbitti ska jag stiga upp klockan 6 och åka till Nådendal och servera frukost (och lunch?) mellan 8-14. Inte så jobbigt, men usch att stiga upp den tiden denna tid på året då det är kallt och mörkt ute. Nå pointen var väl kanske att jag skulle aktivera mig direkt från morgonen så att inte dagen far till hukka. Sen har vi ÅFK möte 15 tiden, men sen är jag äntligen ledig för helgen... Eller nej, måste ju fortsätta läsa på tent. Ibland gillar jag inte studier alls, men sen igen nu när jag har ett klart mål framför mig (utbytet) så känns allting plötsligt mycket lättare och inte som om jag borde hoppa ner från ett berg för att uppnå något. Känns skönt helt enkelt.

Annat jag gjort idag var att vara på en en timme lång natikka föreläsning och så har jag fixat lite hemma och kollat en av mina favoritfilmer Cruel Intentions samtidigt som jag studerade lite. Så inte sådär speciellt mycket, ovanligt mycket studier har nog dagen innehållit. Nu ska jag lägga på någon skräckfilm (laddar upp för Halloween) och sova så jag orkar upp imorgon. Ha det så bra alla och ha en awesome helg!


Den 94 minuter långa nätföreläsningen.


Popkorn och cola för att orka med uppgifterna och med att skriva anteckningar.

0 comments:

Post a Comment