Sunday, September 23, 2012

Wonderful Sunday

Jag är supertrött just nu. Kroppen typ värker och kräver efter att få lägga sig ner i sängen och ta in en god natts sömn. Efter den här helgen behövs det nog, som vanligt efter en helg if you're me. På fredagen var jag först på natikka och uppgifterna jag lämnade in var inte så piece of cake som jag trodde heller så fick nog inte mycket poäng på dem, men nåja sånt är livet ibland. Efter föreläsningen träffades jag och Mia för en bakad potatis-lunch på Kåren och gud så jag har saknar det! Både Mia och potatisen, men kanske mest potatisen. Haha, sorry vännen! Sen gick duktiga jag till bibban för att skriva på grupparbetet och där spenderade jag 4-5 timmar. Sen fick jag i nerverna och orkade inte mer så mötte upp Robban och vi for till Mia och Santtu för en chill kväll. Vi snackade skit, spelade Nintendo och var allmänt slöa, men sent blev det ändå. For och sova jättesent så halva lördagen for till att sova typ. Köpte tre par nya skor på lördag också, då skulle jag bara köpa ett par inför kvällen. Hups. Kanske det berodde på tröttheten? Seems legit.


Nå på kvällen sen for jag till en Ida som fyllde år i veckan och firade henne med hennes vänner och Rina. Det blev en del tequila den kvällen också (smaka på att ha ett shotglas med ananasjuice och ett med mörk tequila och så tar man först halva saften, hela tequilan och sen andra halvan av saften. Mycket förrädiskt då man just och just smakar tequilan!!). Vi for vidare till Apollo där vi fick spendera kvällen på deras VIP-Room med skumppa och bra musik och liveband. I något skede for jag och mötte upp Robban och hans kaveri och i samma veva tappade jag bort alla brudar så vi bestämde oss för att fara till Monkey istället. Varför vet eller minns jag inte. Och coolast var att jag slapp in utan mitt vippi-kort (hade glömt det hemma) med att säga mitt mellannamn för de känner mig enligt det, haha. Bra att ha ett speciellt mellannamn säg, tack mamma och pappa, ni underlättade omedvetet mitt partyliv för 22 år sen när ni döpte mig! Nå där hittade vi en liten Janni och vi avslutade kvällen med mättömat från Hese hemma hos mig och sen blev Jannilainen här och sova.

Idag har jag fortsatt skriva på IB uppgiften och min tankeverksamhet har nog inte varit den bästa möjliga, dock har jag klarat mig utan krabbis och huvudvärk. Score! Tog paus från studierna så länge att jag for med Janni och Marie och åt till Amarillo och gud så mums det var. Åt nån hickus-pickus kyckling eller vad det nu hette. Sen for dom på bio och hur tempted jag än var att joina dem och se Magic Mike för andra gången så for jag hem istället och skrev det sista på uppsatsen och fick den gjord plus förhöret. Yay! Nu kan jag leva lycklig igen. Ska nog nu just gå och sova, lägga på någon film och bara somna. Är dessutom ledig imorgon så det är härligt. En extra dag "helg" hela perioden tackar jag inte nej till precis. Gonatt alla!

0 comments:

Post a Comment