Monday, September 17, 2012

Vet ni vad jag är trött på? Människors avund- och svartsjuka. Inte så att jag har på senaste tiden haft någon erfarenhet av detta (förutom då jag googlar valfri het brud och funderar varför jag inte också kan se ut så, helt utan att behöva göra någon effort), men helt allmänt bara. Varför varför varför måste man vara avundsjuk eller svartsjuk på någon? Visst, det hör till människors natur att vara svartsjuk, men var går gränsen? Enligt mig går nog gränsen när du inte längre kan se något bra i dig själv, när du inte kan älska dig själv för den du är, när du sprider negativ energi runt dig och kommer på dig själv med att tänka att du borde få någon annan att verka sämre än dig för att känna dig bra.

Jag försöker leva ett liv utan svart- och avundsjuka helt av personliga skäl och mest av allt för att man är så mycket gladare och positivare då. Jag försöker ge komplimanger och bra feedback till mina vänner, nära och kära och även också främlingar helt bara för att jag gillar det. Men jag är inte heller en sån som säger sådant i onödan, för då blir det bara fejk eller för att få något själv tillbaka, fast ibland är det också kul, så om jag ger en komplimang till någon menar jag det verkligen.

Så mina läsare; gör världen till ett snäppet bättre ställe och le mot främlingar, ge komplimanger, var positiv, ha en bra attityd, sprid kärlek runt er och viktigast av allt; älska dig själv.


"Jealousy is not only a waste of time,
but a waste of time to love yourself."

0 comments:

Post a Comment